Underviseren er Autoriseret fysioterapeut.
For dig, der har muskelgener, ømhed og træthed i muskler efter ofte meget stillesiddende arbejde. Derudover træning med lette prolaps symptomer, efter prolaps, eller stenose som er anbefalet konservativ træning.
Vi træner for at øge din styrke, udholdenhed og generelt få brugt hele ryg- og bækkenområdet.
Du er udredt hos læge, osteopat, fysioterapeut eller kiropraktor, som har sagt god for træning.
Er du i tvivl om du passer ind til holdets træningsniveau, er du velkommen til at ringe tlf: 40826492 til Odense Rygklinik og tale med fysioterapeuten inden tilmelding.
Du kan også få en klinisk undersøgelse på klinikken inden holdstart for at afklare din rygtilstand.

29-04-2024 kl. 10:30

29-04-2024 kl. 11:30

25-04-2024 kl. 10:30

25-04-2024 kl. 11:30

E: aof@aofcenterodense.dk

For dig der ofte har en træt, stiv eller øm ryg efter dagens aktiviter med stillesiddende arbejde eller mange forflytninger og tunge løft.
Vi smidiggør rygsøjlen laver strækøvelser og styrker ryg og mavens muskulatur. Funktionel træning med hensyn til de forskellige arbejdsstillinger. Hele kroppen bliver arbejdet igennem.

Underviseren er Mensendiecklærer.
Medbring trainingselastik, theraband rød 2,5 m.

AOF Huset
Hunderupvej 103
5230 Odense M

25-04-2024 kl. 17:00
Susan Folcker
Kld. sal v/vuggestue

E: aof@aofcenterodense.dk

Velkommen til en rolig stund, hvor vi giver slip på verden omkring os og fordyber os i en blød og blid yoga.
Holdet er for dig, der søger dyb ro og mulighed for bare at være uden at skulle præstere. Du vil blive inviteret ind i beroligende yogastillinger og åndedrætsøvelser, der stimulerer dit parasympatiske nervesystem. Du bliver guidet i restorativ yoga, hvor du lejres og kan give helt slip og bare være - uden at skulle præstere. Holdet er både for dig, som har erfaring med åndedrætsøvelser og yoga, og dig, der er ny og nysgerrig på, hvad åndedrætsøvelser kan bidrage med i kombination med yoga. Du vil blive guidet trygt i både åndedræts- og yogastillinger.
Vi runder af med blid klangmeditation, som understøtter dig til at give helt slip og finde ro.www.indrero-odense.dk/praktisk/praktiskyoga/

Indre Ro
Skt. Jørgens Gade 119, st.

29-04-2024 kl. 16:45
Marianne Risager

Solidt guitarspil med rock og blues
Har du lyst til at lære nyt, eller har du spillet før? Vi spiller gamle og nye rocknumre samt et godt bluesmateriale, alt efter tabulatur (TAB). Du lærer at spille soloer, improvisere og få styr på akkorder.
Undervisningen er tilrettelagt og prisen beregnet ved 4 deltagere pr. hold.

FOF Vindegade 74
Vindegade 74

30-04-2024 kl. 16:30
John Grøndahl
K 4, kælder

Solidt guitarspil med rock og blues
Undervisningen er tilrettelagt og prisen beregnet ved 4 deltagere pr. hold.

FOF Vindegade 74
Vindegade 74

25-04-2024 kl. 19:00
John Grøndahl
K 4, kælder

Rygtræning
Rygtræning er for dig, som gerne vil gøre noget godt for din ryg. En investering i at mindske smerter, øge funktion samt forebygge fremtidige rygproblemer. Træningen har fokus på styrke, stabilitet, mobilitet og udholdenhed af ryggen. I træningen indgår ligeledes styrketræning af kroppens store muskelgrupper for eksempel i benene samt mavemuskler.
Træningen varetages af uddannet fysioterapeut med mangeårig erfaring og efteruddannelse indenfor rygområdet. Vi træner med egen kropsvægt og enkelte redskaber og øvelserne udføres såvel stående som liggende, alt sammen til god musik. Niveauet tilpasses til deltagerne på holdet og der tages hensyn til den enkeltes behov, så alle kan være med. En effektiv times træning som medvirker til at vedligeholde din ryg stærk og smidig, kom og vær med!

Phønix
Schacksgade 39

29-04-2024 kl. 18:00
Berit Høegh
Pigesalen

E: infomail@fof.dk

Dette hold er for dig som gerne vil træne dig til en stærkere ryg. Døjer du ofte med ondt i ryggen er det en god ide at træne ryggen. Ryggen tager ikke skade af at træne, men vil blive stærkere og du vil derigennem oftest få færre smerter, lettere ved dagligdagens gøremål samt mindske risikoen for at rygsmerterne tager til igen.  Du har desuden mulighed for at få udleveret et hjemmetræningsprogram.  Såfremt du har betydelige smerter og ikke har trænet før, kan det være en god idé at konsultere fysioterapeuten individuelt først, således at I i fællesskab kan danne jer et overblik over din problemstilling. Indregnet i prisen: Materialegebyr 50 kr.

Klinikken
Bycentret 202
5330 Munkebo

30-04-2024 kl. 16:30
Anne Kathrine Pradel Skifter
Lokale

E: aof@aofcenterodense.dk

Hvis du syntes det kunne være sjovt at brodere med mange forskellige sting er dette kurset for dig. Jeg gennemgår forskellige sting med 3D-effekt, og du kommer til at lege med kædesting, knuder, picoter, spiraler og mange andre sting.
På kurset syr vi på er et lille overskueligt broderi, du vil kunne færdigmontere til fx en nålebog.
Kursuskit og udførlig syvejledning med stingtegninger og beskrivelser medfølger.
På kurset får du:
• Lært at sy forskellige sting
• Tips til valg af materialer
• Trykte ark med udførlige tegninger og forklaringer på de forskellige sting
Du medbringer selv, synåle, saks, fingerbøl, gerne en pose med broderigarner og en broderiramme. Har du ikke en broderiramme har jeg et par ekstra.
Derudover vil der være materialeudgift på 60 kr. pr. deltager (afregnes med underviseren).

Paarup Aftenskole
Pakhusgården 18

Lørdag
25-05-2024 kl. 09:30
Dorte Edur Erichsen
Lokale 8

DOF Paarup Aftenskole
E: info@paarupaftenskole.dk

Indre Ro
Skt. Jørgens Gade 119, st.

26-08-2024 kl. 16:45
Marianne Risager