Blandet kor med ca. 30 sangere. Repertoiret er alsidigt og spænder fra
middelaldermusik til nutidig musik af såvel verdslig som kirkelig art. Stemmepleje
og klangøvelser indgår i korets arbejdsrutine. Vi giver 2-3 koncerter årligt.
Kom og vær med et par gange for at se., om det skal blive til mere. Nodekendskab
er en fordel, men kræves ikke, for det hele foregår i et smittende musikalsk samvær.
For yderligere oplysninger og tilmelding kontakt formand Axel Gomard, 23 20 11 20.
Lidt mere om koret kan ses på hjemmesiden:

Rudolf Steiner Skolen
Lindvedvej 64
5260 Odense S

16-05-2024 kl. 19:15
Sven Skovbakke
Eurytmisalen

DOF Paarup Aftenskole
E: info@paarupaftenskole.dk

I denne bevægelsesmetode er det naturlige åndedrættet primus motor for genskabelse af de rette nerveimpulser til muskler, sener og led, så det inderste stabiliserende muskelkorset genvinder sin beskyttende ledfunktion. Åndedrættet spiller samtidig en stor rolle i at understøtte de blide, men effektive basisøvelser, som har til formål at hele genskabe funktionen i kroppens bærende fundament. Effekten af træningen er øget kropsbevidsthed og mobile/stabile led - samt et smidigt og struktureret bindevæv, der vedligeholder/fremmer funktionsniveauet samt blodgennemstrømning og cellestofskifte.Øvelserne udgøres primært i forskellige liggende stillinger.
Åndedrættet øger samspillet mellem krop og sind = øget fysisk, psykisk og mental velvære.
Alle, der trækker vejret idag, kan deltage.LevVel pilates udbydes som hensyntagende specialundervisning, og henvender sig til personer, der på grund af udfordringer i bevægeapparatet eller andet, ikke kan deltage på et almindeligt bevægelseshold.

13-05-2024 kl. 12:15

16-05-2024 kl. 13:00
A8, stuen yoga

E: aof@aofcenterodense.dk

Musik er ligesom et sprog, der kan læres på en lignende måde som når vi lærer at tale.
Nedsænk dit barn i en verden af forskellige toneskalaer og rytmer.
Vi fokuserer på at skabe et sjovt og legende miljø, der støtter barnets naturlige musikalske udvikling.
Klassen er baseret på musiklæringsteori, der blev skabt af forskeren Edwin E. Gordon.
Aktiviteterne inkluderer at synge, lytte og bevæge sig til musik.
Deltag i vores unikke musikklasse med dit barn.1 barn deltager sammen med 1 forælder eller omsorgsperson.
For 2 børn er tilstedeværelsen af 2 voksne nødvendig.
Aktiviteterne er beregnet til børn op til 3 år.I timerne er talesproget ligegyldigt, for vi bruger primært musikkens sprog.
Introduktionen vil dog være på engelsk.
During the lessons, the spoken language does not matter, because we primarily use the language of music. The introduction will be in English.
However, the introduction will be in English.

15-05-2024 kl. 16:30
Elzbieta Sokolowska

Latin fortsættere
Latin var Romerrigets sprog, middelalderens og renæssancens internationale sprog og er stamfader til de moderne romanske sprog, bl.a. italiensk, spansk, fransk og portugisisk. Ved at lære latin får du både indblik i grammatik, sproghistorie og kulturhistorie.
Vi har gennemgået de grundlæggende ordklassers bøjningsskemaer og den mest grundlæggende syntaks og er nu klar til at fokusere mere på at læse tekster fra antikken – dog stadig på begynderniveau, hvor vi tager et ord ad gangen.
Holdet er for dig, der har haft begynderlatin før f.eks. i gymnasiet.
Anbefalede bøger:

Ordbog: Thure Hastrup: Latin-Dansk Ordbog, 7. udgave (Gyldendal, 1983 og senere).

Grammatik: Jo Hermann: Latinsk grammatik på dansk eller Hyllested og Østergaard: Latinsk grammatik

FOF Vindegade 74
Vindegade 74

13-05-2024 kl. 17:00
Kevin Sean Burke
15, 1. sal

FOF Odense Svendborg Fredericia Middelfart Assens
E: infomail@fof.dk

Kurset hvor du arbejder med det tøj du allerede ejer, personlig pasform, reparation, og gendesign som også kan tænkes som upcykling eller at sy om.Jakken du ikke vil af med, men aldrig bruger – Hvorfor mon?
De lidt forvaskede T-shirts, eller kjolen, som var mere anvendelig som nederdel.Du medbringer det tøj, du gerne vil give nyt liv. Har du dit eget sy-grej så tag det med, ellers kan du låne. Undervisningen foregår i et veludstyret sylokale med klippeborde og symaskiner.Hver mødegang starter med et fælles oplæg, der vil inspirere dig til at give dit tøj nyt liv.
Du er meget velkommen til at kontakte mig med spørgsmål og ønsker til indhold.
piajuelj@gmail.com eller mobil 25 32 17 68

13-05-2024 kl. 18:00
Pia Juel
Syning kld.

E: aof@aofcenterodense.dk

Du er meget velkommen til at kontakte mig med spørgsmål og ønsker til indhold.
piajuelj@gmail.com eller mobil 25 32 17 68

13-05-2024 kl. 14:00
Pia Juel
Syning kld.

02-09-2024 kl. 12:15
6424204086

05-09-2024 kl. 13:00
A8, stuen yoga
6424204088

E: aof@aofcenterodense.dk

Aktieinvestering behøver hverken at være kedeligt eller
forbeholdt mænd.

Med baggrund i sin erfaring som investor, vil Line Maria
Kühlwein Skov – også kendt som Aktiemor – fortælle, hvorfor handel med aktier
er en mulighed for alle uanset køn, alder og økonomi. Hun belyser, hvad
motivationen for at investere kan være og afliver samtidig de myter, hun selv
og mange andre støder på.

Line Maria begyndte sin egen investeringsrejse, imens hun
var på barsel og trillede ture med barnevognen. Målet var både at se sine penge
arbejde for sig, men også at bruge investering som et middel til at leve det
familieliv, hun drømte om.

Hun etablerede Aktiemor.dk for at gøre formidling af
investering nærværende og tilgængeligt – og for få flere kvinder til at tage
stilling til deres økonomiske situation. Hør hendes historie og bliv klogere
på, hvordan du selv kan tage de første skridt på din investeringsrejse.

Fælleshuset på Slagteriet
Rugårdsvej 5