Fredag kl. 14.00 - 15.50Det er aldrig for sent at udleve drømmen om at spille. Hvis du ikke har et instrument, så kan du låne. Sammenspil er det væsentlige i undervisningen. Vær med og bliv glad gennem musikken.

Paarup Aftenskole
Pakhusgården 18

29-03-2024 kl. 14:00
Marianne Kienitz
Lokale 1

DOF Paarup Aftenskole
E: info@paarupaftenskole.dk

Lær at bedømme og sætte ord på vin
I dette forløb behøver du ingen forudsætninger for at deltage – blot en god gang nysgerrighed!

Du lærer at smage, bedømme og ”sætte ord” på en vins kvalitet ud fra nogle kriterier, som kan være ukendte for selv de mere rutinerede smagere. Vores menneskelige sanser er skarpere, end de fleste tror. Med ganske lidt træning vil du blive overrasket over, hvordan du vil blive i stand til at vurdere ting som garvesyre, frugtsyre, duft, fylde, alkohol, længde på eftersmag m.v. På baggrund af disse forhold, tager vi skridtet videre og arbejder også med vin- og madsammensætning.

Undervejs kommer vi omkring vinlande som Frankrig, Italien, Spanien og den oversøiske verden. Vi taler om forhold som jordbund, klima, druer og måder at lave vin på. Det hele foregår i en afslappet atmosfære, hvor der ud over en analytisk tilgang også skal være plads til at nyde vinene. Vi smager 4 vine per undervisningsgang.

Udgift til vin kr. 75,- pr. gang afregnes direkte med underviseren, der er sommelier.

03-04-2024 kl. 18:30
Jimmi Korsholm
17, 1. sal

Lær at bedømme og sætte ord på vin

28-03-2024 kl. 18:30
Jimmi Korsholm
17, 1. sal

E: infomail@fof.dk

Har du brug for et mentalt pusterum i din weekend? Så kom på et modelleringskursus for begyndere og lettere øvede hos KUPI Studio. Her kan du opleve roen og fordybelsen, mens du skaber dit eget kunstværk eller en dejlig kop m.m. Du kommer til at være en del af et lille intimt hold på max 8 deltagere.Vi kommer til at undervise dig, så du får en grundforståelse for lertypen der arbejdes med, samt hvordan du kan udtrykke dig personligt gennem leret. Desuden får du mulighed for at vælge mellem forskellige farver begitning og glasurer. Niveau: Begynder til let øvet  Materialepris kommer oveni, du skal derfor forvente at skulle bruge mellem 200-800kr på ler for hele forløbet. Priserne er inkl. Alle brændinger, begitning, og glasurer, dette afregnes på kursusdagen. Priserne er vejledende og afhænger derfor af hvor meget du producerer!
The og kaffe er inkluderet i prisen. Kurset afholdes i lækre nye lokaler med en engageret underviser, som garanterer den gode stemning og at der er plads til alle!

KUPI Studio
Edisonsvej 22

Lørdag
06-04-2024 kl. 15:30
Pia Lander Mannering
Keramikværksted

AOF Center Odense
E: aof@aofcenterodense.dk

Brug en lørdag eller søndag i sylokalet
Kom til weekend-syning og slap af ved symaskinen. Holdet er både for begyndere og øvede, og du kan sy, lige hvad du har lyst til. Du får rigtig god hjælp til mønstertegning, tilretning og syning, og du vil lære syteknikker som at sy lynlås i, rynkemetoder, lommepåsyning og meget meget mere.

Søndag
07-04-2024 kl. 09:30