Qigong
er simple, nænsomme bevægelser med oprindelse i traditionel kinesisk medicin.
Vi bevæger os med bevidst rolig opmærksomhed. Afspænder, smidiggør samt styrker
muskler og væv i respekt for kroppens formåen. Samtidig bruger vi åndedrættet
til at berolige nervesystemet, så vi oplever at være mere i ro. Qigong
betegnes også som Mindfulness i Bevægelse og øvelserne kan udføres både stående
og siddende på en stol. Alle øvelser tilpasses eventuelle fysiske
udfordringer.Du
oplever at få mere energi og øger din kropsbevidsthed. Vi afslutter hver gang
med 10-15 min. afspænding, hvor du har mulighed for at stå, sidde eller ligge.Qigong kan gøres af alle uanset køn og alder. Holdet er for dig, der
oplever stress eller har fysiske udfordringer. Vær opmærksom på at
undervisningslokalet ligger på 1. sal.

Medbring gerne vand at drikke.

Hvis du vil tilmelde dig et hold
mere end 14 dage efter start, kan du kontakte os på 69160600 eller aof@aof­cen­te­ro­den­se.dk
for at få en reduceret pris.

AOF Huset
Hunderupvej 103
5230 Odense M

28-03-2024 kl. 17:00
Chalotte Camille Due Damgaard
B2, 1. sal, yoga

AOF Center Odense
E: aof@aofcenterodense.dk

Qigong er Mindfulness i bevægelse og udføres stående, men kan også gøres siddende på en stol.
Opnå indre ro med blide, kinesiske helseøvelser, der sammen med det dybe Qigong åndedræt kan hjælpe dig til at styrke dine muskler, opnå smidighed i bindevæv og led samt skabe balance i din kropsholdning.
Qigong afhjælper og forebygger bl.a. stress, stivhed i led og muskler samt smerter i kroppen, bl.a. knæ, ryg, skuldre og nakke. Du får mere energi og øger din kropsbevidsthed.
Vi afslutter med 10-15 min. afspænding og meditation. Qigong kan dyrkes af alle uanset køn og alder.
Holdet er dog fra 16 år og er tilegnet dig, der oplever stress eller har fysiske udfordringer.
Der er løbende optagelse på holdet.
Husk at medbringe vandflaske og evt. et tæppe.

AOF Huset
Hunderupvej 103
5230 Odense M

03-04-2024 kl. 09:40
Mette Underlien
B2, 1. sal, yoga

AOF Center Odense
E: aof@aofcenterodense.dk

Tirsdag kl. 16.45-18.15Qigong - udtales tji gong
Qigong er udviklet af kinesiske krigermunke igennem flere tusinde år og består af meditations, åndedræts- og kropsøvelser. Ved hjælp af “gongs” (træning/øvelser) opbygges og bevæges “Qi’en’”(livsenergien/-kraften). For ifl. filosofien bag Qigong, så vil du være sund, livskraftig, vital og din krop vil være selvhelbredende, når ”Qi’en” flyder frit og harmonisk i dig.
I undervisningen vil du arbejde med både blide og kraftfulde ”gongs”, som alle foregår stående. Heri blandt:
- Ba Duan Jin – som er otte stående, yndefulde og harmoniske øvelser, der skaber blødhed og balance i krop og sind og ikke mindst mental indre ro.
- Liu Zi Jue - seks healende lyde
- ”Four golden wheels” af Robert Peng
- ”Gongs” fra serie ”Spinal balance” af Professor Yang Yubing
Udover disse ”gongs” vil du møde metoder som tapping/akupressur. Metoder som har til formål at aktivere og skabe flow i ”Qi’en”.
Hver undervisningsgang indledes med en liggende kropsscanning med det formål at komme til stede i kroppen og afsluttes med Shavasana, så krop og sind får mulighed for at integrere diverse bevægelser og indtryk.
I løbet af undervisningsgangene vil det være muligt at opøve en selvpraksis, hvor du med ”gongs” kan opbygge og bevæge Qi’en og dermed skabe harmoni i og imellem din krop og dit sind.
Medbring gerne en måtte og et tæppe, så du kan ligge behageligt og lunt under Shavasana!

Paarup Aftenskole
Pakhusgården 18