Undervisningen tager først og fremmest udgangspunkt i at skabe et trygt og varmt yogarum for dig. Du vil blive ført grundigt og trygt ind i, gennem og ud af øvelser og stillinger, og der lægges hele tiden vægt på, at du arbejder ud fra netop din krops forudsætninger og behov.

Yogaen tager afsæt i Hatha yoga. Vi arbejder med kropslig forståelse, skønne stræk, opbygning af styrke, sætter åndedrættet i fokus og afslutter altid med en dejlig lang afspænding.

Underviser har masser af erfaring med at undervise differentieret.

NB: Øget velvære i krop og sind kan føre til yogaafhængighed! ;-)

LOF
Bløden 21A

21-03-2024 kl. 16:00
Berit Kambskard
Salen

E: frederikssund@lof.dk

Her får du en hel time med fokus på styrketræning af hele kroppen. Timen er delt i konditionstræning samt Pilates. Med delemner af Yolates-dans. Vi slutter med afspænding og udstrækning. Du går hjem med en glad krop, hvor alle muskler har været med.

Skibby Fritidscenter
Nyvej 7B
4050 Skibby

20-03-2024 kl. 17:00
Ninna Hasfeldt
Gymnastiksalen

Kaffe, Te og Tanker.

Giv dig selv tid til at reflektere og fordybe dig i tanker, som du måske sjældent får mulighed for i hverdagen. Lad tankerne flyde frit og lad filosofien berige dit sind. Vores filosofiske samtaler ordstyres og faciliteres af Frederikssunds egen professionelle filosof Kasper Renee Johansen. Kasper vil hver uge starte med et filosofisk oplæg til aftenens samtaleemne. Så kom og nyd en kop kaffe eller te, mens du udforsker idéernes verden. - Filosofisk Salon - Hvor tanker mødes!
Oplev en intellektuel og tankevækkende rejse gennem idéernes verden i LOFs Filosofiske Salon. Hvad er en filosofisk salon? En filosofisk salon er en intim og åben samtale, hvor vi sammen udforsker dybe tanker og idéer om livets store spørgsmål.

Opdagelse af Ideer. Dyk ned i fascinerende emner, udfordre dine synspunkter og del dine tanker. Vi vil praktisere en dialogens Kunst, hvori vores salon bygger på respekt og åbenhed.

Alle stemmer er velkomne, og vi opmuntrer til en konstruktiv dialog, der fremmer forståelse og refleksion.

1. gang: Hvad vil det sige at filosofere?
2. gang: Hvad er det gode? Og burde vi håbe på det gode?
3. gang: Hvad er bevidsthed? Er der et dig, der tænker?
4. gang: Findes der rigtige sandheder?

LOF
Bløden 21A

07-05-2024 kl. 20:00
Kasper Renee Johansen
Undervisningslokalet

E: frederikssund@lof.dk

Fra 6 år. Du deltager med barnet.

Så går det løs i køkkenet sammen med børnene! Vi laver pizzasnegle, pølsehorn og de lækre flapjacks!

Husk at medbringe bøtter/beholdere til jeres bagværk samt forklæde, viskestykke og karklud. Medbring en sandwich el. lign. som aftensmad.

Du skal regne med en udgift til ingredienser på ca. 60 kr. pr. person, som afregnes direkte med underviser.

Tilmeldingen er for 1 voksen + 1 barn. Når du har betalt for jer, sender du en mail til os med info om barnets navn og fødselsdato, eller står barnet ikke på holdet. Mail: frederikssund@lof.dk
Er du ikke barnets forælder og er barnet under 16 år, kræves samtykke af forældremyndighedsindehaver. Send samtykke til os via mail.

29-08-2024 kl. 17:00
242016

E: frederikssund@lof.dk

Kurset er for dig, der har lyst til at prøve kræfter med en flerlagslagkage a la Bagedysten med pynt, forskellige cremer og gelé, teknikker og lækker bund.

Kurset består af to mødegange. Første mødegang medbringer du to glas. Medbring derudover en håndmikser og et kagefad. Medbring evt. lidt mad som aftensmad.

Du skal regne med en udgift til ingredienser på ca. 150 kr., som afregnes direkte med underviser.

Find også madhold i andre LOF-afdelinger: holdtag:bagomsmagen

24-10-2024 kl. 17:00
242012

E: frederikssund@lof.dk

Fyldte chokolader vækker altid glæde. På dette kursus lærer du at temperere chokoladen, bruge forme og lave lækkert fyld i chokoladerne. Du får opskrifter med hjem, så kan du fortsætte derhjemme og forberede lidt til julen ;-).

Kurset er for deltagere 16+ år. Husk forme til chokolade samt lave bøtter til at transportere dem med hjem.

21-11-2024 kl. 17:00
242006