Velkommen til sjov dansemotion med Gitte Ziebell, hvor voksne og børn danser sig frie og gladere ind i weekenden.
Gitte vil med sin sprudlende energi trygt tage os igennem et danselegende familiemotionsklasse, inspireret af det bedste guf fra GROOVE for KIDS danseprogrammet.
Vi danser til funky dansehits, danser som vilde dyr, cowboys, zombier, astronauter, robotter, fugle og meget mere og udforsker, hvordan det påvirker os, og hvad vores kroppe egentlig kan.
Gitte vil sørge for et afslappet dansegulv, hvor intet kan gøres forkert, så alle kan føle sig trygge og frie til at udtrykke sig kreativt, sjovt og modigt.
Det bedste ved Op på dupperne: I kan IKKE gøre det forkert!
Ifølge Gitte bidrager ikke-præsterende danseleg og bevægelsesglæde til at styrke børn og deres voksnes sundhed og selvtillid samt handlekraft og relationen til andre, og ikke mindst dem selv.
Kriteriet:
Der er ingen mindste aldersgrænse, det er dig som forælder, der bestemmer om dit barn er for lille til at være med på denne familie-danseworkshop.
Praktisk:
Det kræver ingen erfaring med dans for at deltage, alle kan være med.
Vi danser i bare tæer eller indendørs fodtøj og tøj, I selv kan lide og frit kan bevæge jer i.
Vi kommer til at svede, så husk en drikkeflaske.
For spørgsmål til undervisningen kontaktes Gitte på mobil: 30278780
For mere information om the GROOVE Method, besøg www.ziebellwellness.dkeller www.theworldgroovemovement.com
VIGTIGT:
Prisen på 570 kr. er for 1 voksen og 1 barn. Når du tilmelder dig selv inkl. 1 barn, skal du efterfølgende sende en mail til frederikssund@lof.dk med barnets navn og fødselsdato. Ellers står barnet ikke på holdet! Når du tilmelder et ekstra barn (285 kr.), er det barnets navn, der skal være tilmeldt på din betaling.

Frederikssund Hallen
Kalvøvej 9

Lørdag
23-03-2024 kl. 15:00
Gitte Ziebell Hertz
Dansesalen

LOF Frederikssund
E: frederikssund@lof.dk

Kom med, når vi i smukke omgivelser med udsigt til fjorden sætter fokus på overgangsalderen gennem yoga og funktionel træning.Om du er på vej ind i overgangsalderen, står midt i den, eller er ved at finde dig selv på vej ud af overgangsalderen, så er denne workshop for dig.I en livsfase hvor vi kan rammes af usikkerhed, tab, sorg, vrede, afmagt og forvirring, i forhold til hvem vi var, er, og hvor vi er på vej hen, er det måske mere vigtigt end nogensinde at vende hjem til det, der altid er, hjem til os selv, at øve os på at blive endnu bedre til kærligt at sanse, opleve, mærke og lytte til det, der foregår inde i os, grounde os i kroppen, få kontakt med den del af os, der altid er tilstede og kan rumme, at vi langt fra altid har alting under kontrol. Vi kommer til at arbejde med en skøn blanding af yoga, hormonyoga, åndedrættet, yoga med en funktionel tilgang i forhold til overgangsalderen samt mere generel funktionel træning med henblik på overgangsalderen.Vi deler ud af vores erfaringer og udfordringer både i forhold til overgangsalderen men også undervejs i løbet af dagen, når vi sammen undersøger forskellige åndedrætsøvelser, bevægelser, stillinger, trykpunkter på kroppen mv.

Selvfølgelig skal vi også have fokus på dyb restituerende hvile, tale om vigtigheden af denne i hverdagen, og derfor afrunder vi også vores dag sammen med den 40 minutter lange skønne yoga nidra afspænding (det siges, at 40 minutters yoga nidra svarer til 4 times søvn!).

Huset på Østersvej
Østersvej 4