Bevæg dig sund, rask og glad, hvor vi arbejder i hurtigere tempo med fokus på god form.

AOF
Asylgade 18

29-04-2024 kl. 13:00
Lisbeth Kiilerich
Salen

AOF Skanderborg-Odder
E: skan-indbetaling@aof.dk

Pilates bygger kroppens muskler op på en blid, men intensiv måde. Stræk og åndedragsøvelser indgår som en vigtig del af træningen. Svage muskler styrkes, og spændte muskler udspændes, ligesom ubalancer i kroppen rettes op. Målet er bl.a. en bedre kropsholdning, større smidighed, en mere veltrænet krop og en øget kontrol over kroppens muskler, så unødig nedslidning og smerter undgås. Alle kan deltage i Pilates, uanset om man har problemer med nakken, ryggen eller har slidgigt.
Kamma Schmidt. Se www.junibakken7.dk

AOF
Asylgade 18

30-04-2024 kl. 17:25
Salen

AOF Skanderborg-Odder
E: skan-indbetaling@aof.dk

Mindful træning med Pilates og afspænding. På dette hold, kun for mænd, arbejdes hele kroppen igennem i et stille og roligt tempo. Musklerne styrkes, leddene stabiliseres og kroppen strækkes igennem, så musklerne bliver lange og smidige.

Træningen foregår såvel stående som liggende på måtte. Opmærksomheden rettes  indad og der arbejdes på at få en øget kropsbevidsthed. Der vil indgå åndedrætsøvelser. Vi afslutter med en guidet afspænding/meditation.

Alle kan være med, også nybegyndere er velkomne.

Medbring tæppe og en lille pude.

Underviser er Jette Bjørnholdt, som er uddannet fysioterapeut, zoneterapeut og tankefeltterapeut.

Foreningernes hus
Gammel Østergårdsvej 20
8340 Malling

29-04-2024 kl. 16:30
Jette Bjørnholdt
24-165A

E: info@faellesfritid.dk

Mindful træning med pilates og afspænding. På dette hold arbejdes hele kroppen igennem i et stille og roligt tempo.
Musklerne styrkes, leddene stabiliseres og kroppen strækkes igennem, så musklerne bliver lange og smidige. Træningen foregår såvel stående som liggende på en måtte. Opmærksomheden rettes indad og der arbejdes på at få øget kropsbevidsthed. Der vil også indgå åndedrætsøvelser. Vi afslutter med en guidet afspænding/meditation.

Træningen foregår i en hyggelig og afslappet atmosfære. Der er plads til at bruge andre øvelser, fx en anden form for opvarmning, med det formål at skabe en varieret og inspirerende undervisning. Dette hold er fortrinsvis for kvinder. Alle kan være med, også nybegyndere er velkomne. Medbring: Måtte, tæppe, pude og vand.Underviser: Kamma Schmidt, Stott Pilates, Yoga og Mediyoga underviser og sundhedskonsulent. Diplom: Krop, kost og sundhed.

Målgruppe: Holdet har fokus på personer med særlige hensyn eller behov, når det kommer til fysisk træning. Dette kan omfatte ældre mennesker, personer med nedsat mobilitet, skader eller helbredsmæssige udfordringer, eller dem, der generelt søger en mere skånsom og tilpasset tilgang til pilates.Dette er et hold der sigter mod at gøre pilates tilgængeligt og gavnligt for alle, uanset alder, fysisk tilstand eller baggrund, ved at tilbyde en skånsom, tilpasset og hensynsfuld tilgang til træning.

Der er plads til max. 7 deltagere på holdet.

01-05-2024 kl. 09:00
24-183A

E: info@faellesfritid.dk

Der er plads til max. 7 deltagere på holdet.

01-05-2024 kl. 10:45
24-183B

01-05-2024 kl. 12:30
24-183C

E: info@faellesfritid.dk

Alle kan være med, også nybegyndere er velkomne.

Medbring tæppe og en lille pude.

Foreningernes hus
Gammel Østergårdsvej 20
8340 Malling

02-05-2024 kl. 12:30
Jette Bjørnholdt
24-165B

E: info@faellesfritid.dk

Kan du lide at arbejde med hænderne?
Er du vild med naturmaterialer?
Vil du
gerne udfordres?
Så er et kursus i pileflet sikkert lige noget for dig.

Vi skal lave kurve, fuglefoderhuse, bakker, hjerter, stjerner, kranse, plantestativer
og mange andre ting. Du vil lære flere forskellige teknikker og prøve
forskellige modeller af. Er du nybegynder, starter vi med noget, der er
overkommeligt. Har du flettet før, vil du få nogle større udfordringer efter
eget valg.

Du vil komme hjem med flere forskellige ting i pil, som du vil glædes over
mange år frem.

Medbring en beskærersaks, en madpakke og drikkevarer.

Materialepris for alt, hvad du kan nå: 320- kr., som betales til
underviseren.

Kurset er både lørdag og søndag.

LOF
har flere gode workshops/weekendkurser, som er værd at køre efter. Se vores
weekendkurser her: holdtag:weekendkursus

Vestermølle
Oddervej 80

Lørdag
25-05-2024 kl. 09:30
Katrine Burup Øxenholt
LOF Keramikskolen

LOF Midtjylland
8800 Viborg
E: kontor@lof-midtjylland.dk

Igennem denne workshop vil vi tegne et unikt portræt af os selv, mens vi ser os selv i spejlet. Ydermere tegner vi også et portræt i fuld figur, så man dermed får indsigt i og kendskab til at tegne ansigter såvel som hele figurer.
Man bliver i workshoppen vejledt igennem processen trin for trin, hvor der bliver vist, hvordan du også kan bruge dine nyvundne tegnefærdigheder til en række andre motiver.

Materialeudgifter må påregnes - medbring selv papir og blyanter - gerne HB, 2B, 4B, 6B og 8B hvis du vil i dybden med teknik.

Fjordsgade Foreningshus
N. J. Fjords Gade 2