Den helt store træningstrend, der opbygger lange og flotte muskler, forbedrer kropsholdning og koordination.
Få gentagelser af forskellige øvelser især til kroppens kerne: mave, bækken og ryg, men også til styrke af balder, arme og ben.
Vi arbejder også med Fysio Flow, et fantastisk træningssystem, der arbejder med kroppens bindevæv – kroppens fascier – med det formål at øge bevægeligheden og aktivere kroppens ro- og hvilesystem.
Det meste af programmet foregår liggende eller siddende og består af øvelser, der er skånsomme men samtidig udfordrende.

22-04-2024 kl. 10:40

24-04-2024 kl. 10:40
BV 1 A

24-04-2024 kl. 15:30

24-04-2024 kl. 17:05

24-04-2024 kl. 18:40

E: info@fof-fjordlandet.dk

Holdet er for både begyndere og viderekomne da der undervises individuelt.
Der undervises i teknik og teori. Den teoretiske del omfatter bl. a. noder, becifring og harmonisering m.m. Den tekniske del omfatter bl. a. bælgteknik, holdning og fingersætning m.m.

Jernbanegade 62 B

18-04-2024 kl. 19:00
Sofus Kornebæk

E: info@fof-fjordlandet.dk

Pilates er styrke- og smidighedstræning af hele kroppen, hvor du træner både de små og store muskler med udgangspunkt i et kontrolleret åndedræt og fokus på kroppens kerne (dvs. de dybe mave- og rygmuskler).Til Pilates træner vi hele kroppen og har fokus på at skabe styrke, bevægelighed og mobilitet. Åndedrættet og de dybe mave- og rygmuskler er i fokus, og vi laver øvelserne kontrolleret med mange gentagelser, så du får stærke, slanke og smidige muskler.Ud over øget styrke og bevægelighed får du en bedre kropsholdning, balance, kropsbevidsthed og bevægelsesmønster. Alt i alt er Pilates med til at give dig en sund, stærk og velfungerende krop.Pilates passer til alle aldre.Vil glæde mig til at se dig

22-04-2024 kl. 15:00
Lene Svendsby
Bevægelsessal 2b (1. sal)

19-04-2024 kl. 17:20
Bevægelsessal 1 (1. sal)

Lørdag
20-04-2024 kl. 08:00
Bevægelsessal 2 (1. sal)
40241416S

E: oest-kontor@lof.dk

Pilebark er et fantastisk materiale at arbejde i. Vi skal afbarke pilestokke, så du selv kan bruge teknikken, efterfølgende fletter vi små kurve i nordisk flet. Bark skal tørre og igen blødes op, inden det kan anvendes til kurveflet, barken bliver nærmest som læder, at arbejde med. Jeg medbringer den bark, der skal flettes i.

Bark kan afgive farve når det er vådt, så praktisk tøj er hensigtsmæssigt.Medbring en skarp kniv (en urtekniv er fint), en lineal på min. 30 cm., et skærebræt, en plastikskål/bøtte som kan indeholde ca.1,5 l. og en skarp saks, samt en teske som er god at holde på, den skal bruges til at løsne barken.

Materialeudgifter kr. 100-150,- afregnes dírekte med underviseren.

Kildegården, Kunstens Hus
Kildegården 7

Søndag
26-05-2024 kl. 09:00
Syning
7024102010

AOF Roskilde
E: AOF@AOF-Roskilde.dk

Kom og flet en stor blomsterkurv, skraldespand, brændekurv, med en plastik indsats, ved at flette udenpå en industrispand. Det er en smart måde at flette en smuk anvendelig stærk kurv som kan bruges til mange formål.
Fletteteknikkerne er de samme som i andre kurve, så du vil stifte bekendtskab med fagudtryk som stager, kimning, sideflet af forskellig slags og kant.
Jeg medbringer pil og industrispande på 12 liter.
Det er også muligt at flette på en rund opvaskebalje eller en stor urtepotte, hvilket du selv kan medbringe, men der skal være min.15 millimeter bred kant på, så der kan bores tilpas store huller, til stagerne.

Materialeudgift fra kr. 200,- afregnes direkte med underviseren.

Gundsømagle Gl. Skole
Sognevej 4B

Lørdag
01-06-2024 kl. 09:00
Lokale 1
7024102038

AOF Gundsø
E: aof@aof-gundsoe.dk

Brug nogle timer i fordybelse til, at arbejde med det skønne og bæredygtige materiale pil, fra naturens eget skatkammer. Denne dag flettes et foderhjul, et kræmmerhus til at hænge op, som kan bruges til fuglekugler eller dekoration. Eller du kan flette en sød lille ninsenkurv med eller uden hank. Du får kendskab til pil som materiale, du vil høre fagudtryk som kimning, sakseflet og sideflet, samt bruge teknikker som bruges i kurveflet, teknikker som du selv kan arbejde videre med og bruge til andre ting. Den kræver ikke det store udstyr, medbring en skarp rosensaks, et målebånd, et lod eller vægtskive på et par kg., en fladtang hvis du har. Materialepris fra 70,- kr.

Nordskolen Afdeling Baunehøj
Baunegårdsvej 85