- et velfungerende damekor på ca. 25 medlemmer.Der arbejdes målrettet med stemmedannelse, korklang og musikalsk udtryk. Der optages nye sangere, hvis kundskaber og stemmer passer ind i koret.Yderligere oplysninger fås hos formanden, Bente Dieckman, på tlf. 2960 7018.

Søndag den 3. december 2023 blev der holdt julekoncert i Vor Frue Kirke.Læs mere på www.facebook.com/disqant

Roskilde Katedralskole
Holbækvej 59

25-04-2024 kl. 19:00
Camilla Britt Donovan
Kantinen
7023207001

E: AOF@AOF-Roskilde.dk

Har du svært ved at læse,stave eller skrive? Så har vi undervisning, som passer til dig.Der kan være mulighed for undervisning i arbejdstiden med løn - det skal forhandles med din arbejdsgiver. Vi arbejder ud fra det, du kan i forvejen, og det du har brug for. Derfor er der maksimalt 6 deltagere på dit hold. Der er løbende optag på holdene.Vi bruger computer i undervisningen, men du lærer også at bruge ordblindeapps på smartphone og tablet. Hvis du ikke bruger computer i forvejen, lærer du også det. Ring eller SMS til ordblindekonsulent Tine Binzer på tlf.: 22 34 03 72 og få en aftale.Telefontid: Mandag kl. 8.30-13.00. Du kan også sende en mail: tib@aof-roskilde.dk

24-04-2024 kl. 09:00

22-04-2024 kl. 08:30

22-04-2024 kl. 15:30

23-04-2024 kl. 08:30

E: AOF@AOF-Roskilde.dk

Holdet her er for dig, som elsker at bevæge sig til musik og ønsker træning og øvelser for hele kroppen. På holdet får vi pulsen op til skøn musik, og hele kroppen bliver arbejdet igennem med små lette danseserier, intuitiv bevægelse, styrketræning, balance, stræk og afspænding.

Holdet er egnet til alle, der ønsker en sjov, inspirerende og legende træning, der giver velvære til hele kroppen. En træning du kan glæde dig og skøn musik du kan synge med på. Ligesom dengang i 70'rene, 80'erne og 90'erne….. (... og en lille smule af det helt nye).Vi træner styrke, intuitiv bevægelse, kondition, balance og åndedræt og slutter af med stræk og afspænding.

Vi starter stille og roligt ud. Lidt efter lidt sætter vi tempoet og sværhedsgraden op, så du gradvist bliver stærkere, forbedrer din kondition, din balance, dit åndedræt og din smidighed. Du kommer hele kroppen igennem og skaber et naturligt flow, glæde og sundhed i krop og sind.

De øvelser vi laver, kan varieres, så de passer til den enkelte. Alle skal føle sig udfordret på deres eget niveau. Det skal være sjovt at træne - og noget du glæder dig til.

Hvad skal jeg medbringe:
Kom i behageligt tøj du kan bevæge dig i. Medbring trænings- /yogamåtte, drikkedunk og et tæppe.

Vi ses til træning.

Havdrup Idrætscenter
Skolevej 62
4622 Havdrup

23-04-2024 kl. 10:00
Ditte Hørmark
Multisal

LOF Kursuscenter Øst
E: oest-kontor@lof.dk

Kom og prøv klassisk Hatha yoga!
Det handler om strækøvelser, styrke, åndedræt og afspænding.
Gennem yoga arbejder du med din kropsbevidsthed og forbindelsen mellem åndedræt, krop og sind.
Yoga handler om at finde indre ro og enhed, hvor krop, sind og åndedræt smelter sammen.Alle kan være med, og du behøver ikke nogen særlige færdigheder.
Vi træner i et behageligt rum, så tag bare løstsiddende tøj og et tæppe med.

Bikram Yoga Roskilde
Byleddet 7

06-05-2024 kl. 11:10
Katrine Kroløkke Allibert
Yoga lokale

E: AOF@AOF-Roskilde.dk

Kom og prøv klassisk Hatha yoga!

Det handler om strækøvelser, styrke, åndedræt og afspænding.

Vi træner i et behageligt rum, så tag bare løstsiddende tøj og et tæppe med.

Bikram Yoga Roskilde
Byleddet 7

06-05-2024 kl. 12:50
Katrine Kroløkke Allibert
Yoga lokale

Hvad skal jeg medbringe:

Vi ses til træning.

Havdrup Idrætscenter
Skolevej 62
4622 Havdrup

07-05-2024 kl. 10:00
Ditte Hørmark
Multisal
80241407S

LOF Kursuscenter Øst
E: oest-kontor@lof.dk

Den seksuelle
livskvalitet er i krise i Danmark og tid samt lyst til hinanden daler i takt
med skilsmisseprocenten stiger. Det vil Nanna gerne gøre op med og derfor har
hun initieret en række events for par, så vi kan fejre forholdet og gøre hver
dag til en fest.

Denne romantiske paraften
er skabt med henblik på at hylde parforholdet og kærligheden. Vi inviterer par
til en aften fyldt med både romantik og erotik. Med blødt stearinlys og en
intim atmosfære i vores hyggelige lokaler, vil det være en uforglemmelig aften,
hvor par kan fordybe sig i hinanden og styrke deres forhold gennem nærvær og
dialog på en ny måde.

19.00. Velkomstdrink
& Snacks: Start aftenen med et hjertevarmt velkommen med bobler og
jordbær. 19.15 – 20.30
Inspirationsoplæg om de erotiske sprog og lyst til hinanden: Dyk ned i romantikkens og sensualitetens verden med Sexolog
Nanna Feld, som fortæller om de 5 erotiske sprog. Der vil være små
ukomplicerede øvelser for de enkelte par, som I nemt kan benytte hjemme
efterfølgende.20.30 – 21.00 Spørgsmål
& dialog Stearinlys og Romantik: Oplev en aften i
stearinlysets skær, skabt til at nære passion, erotik og kærlighed.

Peder Syv Aftenskole
Tofthøjvej 3