Dette er dit lille pusterum, hvor du kan gøre noget godt for dig selv.Vi vil være en lille gruppe, og på dette hold vil vi være i mødelokalet ovenpå svømmehallen.Vi vil i roligt tempo rulle og smøre vores led grundigt igennem, så både ledvæske og velvære øges.Dette efterfølges af en langsom og grundig strækserie, hvor vi opøver smidigheden og lader musklerne give efter og slippe eventuelle spændinger.Derefter er der guidet afspænding, mens du ligger og slapper af.

Nykøbing Svømmehal
A. Ladingsvej 1

22-03-2024 kl. 10:30
Jytte Peitsch Kure
Mødelokalet

E: nordvestsjaelland@lof.dk

Har du lyst til at lære at sy, reparere dit og familiens tøj, tilpasse/ændre mønstre efter eget ønske , eller mangler du bare rygstøtte til at give dig i kast med sværere opgaver, så mød op. Vi syr alt fra børnetøj til "oversize" - du vælger selv. Medbring symaskine plus andet sy grej.

Er du folkepensionist og modtager ældrecheck eller er du førtidspensionist, bor i Odsherred Kommune, kan der gives rabat, ved udfyldelse af tro og love erklæringen, på kr. 450, en gang om året, til et aftenskolehold. Kontakt venligst skolelederen på 29 73 19 53 mandag til onsdag kl. 12-15 eller på mail oda@odadof.dk.

OBS kun undervisning hver 14.dag.

Underviser Karin Linderoth (er uddannet skrædder)  tlf.40417550

Kursusbeløbet kan deles i to rater

Linderoths Systue
Adlers Alle 102
4540 Fårevejle

25-03-2024 kl. 09:30
Karin Linderoth Nielsen

E: oda@odadof.dk

Har du lyst til at lære at sy, reparere dit og familiens
tøj, tilpasse/ændre mønstre efter eget ønske, eller mangler du bare rygstøtte
til at give dig i kast med sværere opgaver, så mød op. Vi syr alt fra børnetøj
til "oversize" - du vælger selv. Medbring symaskine plus andet sy grej.

Prisen er for 24 lektioner (8  mødegange )

Er du folkepensionist og modtager ældrecheck eller er du
førtidspensionist, bor i Odsherred Kommune, kan der gives rabat, ved udfyldelse af tro og love erklæringen på kr. 450, en gang om året til et aftenskolehold. Kontakt venligst skolelederen på 29 73 19 53 mandag til onsdag kl. 12-15 eller på mail oda@odadof.dk.

OBS
kun undervisning hver 14.dag.

Underviser Karin Linderoth (uddannet skrædder)
tlf.40 41 75 50

Systuen Linderoth
Adlers Alle 102
4540 Fårevejle

25-03-2024 kl. 19:00
Karin Linderoth Nielsen

E: oda@odadof.dk

Kombi hold, svøm og træn. Dette hold er for dig der gerne vil kombinere svømning med vandgymnastik. Vi starter med svømning ca. 15 minutter, derefter er der vandgymnastik i ca. 30 minutter.

Nykøbing Svømmehal
A. Ladingsvej 1

19-03-2024 kl. 11:00
Jytte Peitsch Kure
Det store bassin

E: nordvestsjaelland@lof.dk

Kunne du tænke dig at danse til latinamerikanske rytmer og samtidig have det sjovt, så er mit hold måske noget for netop dig!?!

Kurset er for alle, der har lyst til at have det sjovt og ønsker at få noget god motion igennem dans, nærmere betegnet salsa.

Du kan tage din partner eller gode ven med, men du kan også sagtens komme alene. Salsa kan nemlig danses både som par og individuelt. På kurset kommer vi til at øve og træne de grundlæggende trin og rytmer, der skal til for at danse salsa. Det bliver til musik fra de mellem -og sydamerikanske lande, så stemningen bliver autentisk. Som underviser er jeg lydhør over for kursisternes ønsker, så undervisningen tilrettelægges i samarbejde med jer.

Erfaring er ikke en nødvendighed. Vi starter fra scratch og bevæger os frem i det tempo, som tilpasses kursisterne.

Kom og prøv!! Det bliver helt sikkert sjovt.

Asnæs Grevinge Hallen
Teglværkskrogen 4-6

20-03-2024 kl. 18:30
Spejlsal

E: nordvestsjaelland@lof.dk

Har du lyst til at lære at sy, reparere dit og familiens tøj, tilpasse/ændre mønstre efter eget ønske, eller mangler du bare rygstøtte til at give dig i kast med sværere opgaver, så mød op. Vi syer alt fra børnetøj til „oversize“ - du vælger selv. Medbring selv symaskine plus andet sygrej.(alle materialer kan købes på stedet hos TIBI garn)

OBS kun hver 14.dag Underviser Diddan Larsen

TIBI-garn
Algade 27 A

21-03-2024 kl. 14:30
Inger Diddan Larsen

E: oda@odadof.dk

Til dig som er helt ny, eller kun kort har haft berøring med det spanske sprog, og vil lære basisspansk. På holdet lægges især vægt på at optræne god udtale og forståelse for sprogets opbygning. Vi øver os i at anvende et lille elementært ordforråd, f.eks. til rejsebrug i Spanien eller Latinamerika. Der undervises ikke ud fra et bestemt materiale eller bogsystem, derfor bør materialeudgifter påregnes. Hasta pronto!

BEMÆRK:Er du pensionist i Odsherreds kommune, så tjek her om du er

Asnæs skole
Stadionvej 6

21-03-2024 kl. 16:00
C 16

E: nordvestsjaelland@lof.dk

Til dig som kan lidt af sproget.

På holdet lægges især vægt på at optræne udtale, forståelse for sprogets opbygning og sikkerhed i at anvende et lille, elementært ordforråd, f.eks. til rejsebrug i Spanien eller Latinamerika.

Du lærer i simpel form at begå dig som turist, så du kan få dine umiddelbare behov opfyldt, såsom at finde vej, handle på markeder og bestille mad og drikke.

Hasta pronto!

BEMÆRK:Er du pensionist i Odsherreds kommune, så tjek her om du er

Asnæs skole
Stadionvej 6

21-03-2024 kl. 17:45
C 16

Den
eneste forudsætning for at gå til seniordans er glæden ved musik og bevægelse.
Alle kan deltage. Der er ikke fast dansepartner, alle danser med i hver dans,
og i de fleste danse skiftes partner flere gange. Dans er en livgivende
motionsform, der udover at forbedre kondien- stimulerer hjerte og hjerne og
skaber humør og livsglæde.

Vi
danser til kendte og iørefaldende melodier. Dansene tager udgangspunkt i
standard- latin eller folkedanse fra hele verden, dog er alle dansene udviklet
særligt til seniordans. Der forekommer ingen hop eller hurtige drejninger. Alle
danse gennemgås uden musik - og vejledes også under dansene af instruktøren.

Vi
danser 2 x 45 min, med en hyggelig kaffepause mellem de 2 danseperioder.

Asnæs-Grevinge Hallen

22-03-2024 kl. 14:00
Lisser Lundgaard Bak
Klublokale 1