Bassintræning er yderst velegnet, hvis du har problemer med dine led, skal genoptrænes eller ønsker skånsom træning. Kroppen kan trænes på en måde, som ikke er mulig på landjord. Vægtløshed, bevægefrihed og vandets modstand giver mulighed for træning, hvor alle kan være med – uanset alder og træningsniveau. I vandet kan du opnå ro og velvære. Vandet vil give dig frihed og bevægelighed samt blødgøre spændte og belastede områder. Redskaber vil kunne indgå i undervisningen. Holdene består typisk af 6 deltagere for at kunne tage hensyn til den enkeltes behov. Jeg vil være i vandet for nemmere at kunne instruere og korrigere. Vi træner uden musik. Træningen vil bestå i styrke- samt stabilitetsøvelser af de enkelte led og de behov den enkelte deltager måtte komme for. Desuden vil smidighed- og balanceøvelser indgå. Det er ikke et krav at kunne svømme for at være med og deltagere med vandskræk kan også med fordel være med.

BEMÆRK:Er du pensionist i Odsherreds kommune, så tjek her om du er berettiget til Særligt tilskud.https://lof.dk/media/27574/retningslinje-for-tilskud-til-pensionister-i-odsherred-kommune.pdf

22-03-2024 kl. 15:15

22-03-2024 kl. 16:00

22-03-2024 kl. 16:45

E: nordvestsjaelland@lof.dk

Gennem den dejlige tidløse Gotved-gymnastik vil vi blidt arbejde hele kroppen godt igennem i et tempo, hvor alle kan være med.

Til varierende og inspirerende musik vil vi arbejde pulsen lidt op, lave muskeltræning og indimellem lave stolegymnastik, og i hver undervisning kan du glæde dig til afspænding som afslutning.

Medbring egen træningsmåtte og et lunt tæppe.

BEMÆRK:

Er du pensionist i Odsherreds kommune, så tjek her om du er
berettiget til Særligt tilskud.

Nykøbing Svømmehal
A. Ladingsvej 1
4500 Nykøbing Sj

19-03-2024 kl. 09:00
Liselotte Le Dous
Mødelokalet

E: nordvestsjaelland@lof.dk

Medbring egen træningsmåtte og et lunt tæppe.

BEMÆRK:

Er du pensionist i Odsherreds kommune, så tjek her om du er
berettiget til Særligt tilskud.

Nykøbing Svømmehal
A. Ladingsvej 1
4500 Nykøbing Sj

02-04-2024 kl. 09:00
Liselotte Le Dous
Mødelokalet
341101F

E: nordvestsjaelland@lof.dk

Drømmer du om at skabe smukke kunstværker inspireret af naturen? Så er mit kursus i botanisk print det perfekte sted at begynde din kreative rejse!
På dette kursus vil du lære to unikke metoder til at skabe fantastiske botaniske print på papir:
Dåse-rolling-teknikken: Oplev magien ved at skabe smukke tryk ved at rulle papiret op over en simpel konserves dåse. Lær de hemmelige tricks til at fange naturens skønhed i hvert eneste tryk.
Sandwich-print-teknikken: Tag dine printfærdigheder til det næste niveau ved at mestre denne spændende teknik. Med lag af papir og blomster skaber du unikke, flerlagstryk, der fanger øjet og inspirerer sindet.
Uanset om du er en erfaren kunstner eller en komplet nybegynder, er dette kursus designet til at vække din kreativitet og udfordre dine færdigheder. Vores erfarne instruktør vil guide dig gennem hvert trin og hjælpe dig med at skabe smukke kunstværker, du vil være stolt af.

11-04-2024 kl. 17:00

E: nordvestsjaelland@lof.dk

Trænger du til at fordybe dig i kreativitet og forbinde med naturen på en helt ny måde? Min workshop i botanisk print på bomuldsstof er din mulighed for at opdage den inspirerende verden af farver fra naturen!
På denne workshop vil du lære at skabe enestående kompositioner og klare print, ved at lade dig inspirere af de unikke former og mønstre i naturens blade.
Udover at arbejde med blade vil vi også udforske eksperimenter med baggrundsfarver. Fra rolige og jordnære toner til livlige farver, vil du opdage, hvordan baggrundsfarver kan ændre stemningen og udtrykket af dine tryk.

18-04-2024 kl. 17:00

16-05-2024 kl. 17:00

E: nordvestsjaelland@lof.dk

Er du klar til at dykke ned i de avancerede teknikker inden for botanisk print og tage din kreative rejse til det næste niveau? Vores intensivkursus er skræddersyet til dig, der ønsker at mestre kunsten og håndværket bag botanisk tryk på et nyt niveau! Gennem tre inspirerende dage vil du udforske avancerede teknikker til botanisk tryk, herunder:
Bejdsningsteknik: Lær hvordan du bejdser dit stof på en måde, der optimerer både lysets og vaskægtheden, så dine kunstværker forbliver levende og strålende gennem tidens tand.
Foldningsteknikker: Udforsk en række avancerede foldningsteknikker, der giver dig mulighed for at skabe komplekse og fascinerende mønstre på dit tekstil. Baggrundsfarver og nuancer: Mestér kunsten at tilføje baggrundsfarver til dine tryk for at skabe dybde, kontrast og stemning.

Uanset om du er en erfaren tekstilkunstner eller en nysgerrig nybegynder, vil dette kursus give dig de færdigheder og værktøjer, du har brug for til at skabe dybtgående og betagende botaniske tryk.
Sikre dig din plads på vores 3-dages botaniske printkursus i dag, og lad os sammen udforske naturens mangfoldighed gennem kunsten af botanisk print!

24-05-2024 kl. 17:00