Flere og flere danskere er interesserede i japansk mad, da vi oftere hører ord som Umami, hvilket betyder "smag" på japansk. Du vil blive introduceret til japansk madlavning med basis ingredienser som sake (japansk risvin), mirin, dashi ( fisk eller tang bouillon), miso (sojabønner paste), tofu, tang osv. Japansk mad er ikke kun sushi, men der er også onigiri (risboller), gyoza (dumpling), miso suppe (fermenteret soja bønner suppe).

Som japaner vil jeg gerne introducere mit lands stolte madkultur til jer. Kom og få inspiration til japansk hverdagsmadlavning.

Udgifter til råvarer ca. 100,- pr. undervisningsgang.

Sønderlandsskolen
Sønderallè 25

10-04-2024 kl. 17:30
Yuka Baggesen
Hjemkundskab

FOF Nordvestjylland
E: mail@fof-nvj.dk

Ved Julekoncerten vil Per Nielsen, Jacob Trautner og Alexandru Radu spille kendte julemelodier fra såvel det første julealbum "Christmas Time" samt fra CD'en "Christmas Joy", som udkom i 2011,- for hvilken han få uger efter udgivelsen modtog en guldplade for et salg på mere end 10.000 solgte CD'er.

Publikum er garanteret en hyggelig og stemningsfuld aften, når Per Nielsen på sit charmerende sønderjydske uformelt præsenterer julens melodier.

På repertoiret har Per Nielsen bl.a. en perlerække af de mest kendte julesange som: "Nu tændes tusind julelys", "En stjerne skinner i nat" og "Når jeg ser et stjerneskud"

Holstebro Valgmenighedskirke,
Skolegade,

04-12-2024 kl. 19:00
Per Nielsen

LOF Holstebro
E: holstebro@lof.dk

Jette Torp er landskendt som sanger, komponist og entertainer.

Hun er kendt som en af landets bedste og mest alsidige rytmiske sangerinder. Hun har bevæget sig fra en position som prominent entertainer og sanger i showbusiness, til i dag at fremstå som en moderne, autentisk og original sanger og sangskriver.

Jette Torp har til dato udgivet 9 solo albums og har de sidste 20 år turneret og spillet i store såvel som mindre kulturhuse landet over. Haft koncerter med eget band, med landets symfoniorkestre og med big bands mv. Teater og shows har hun også været rundt med, ligesom medvirken i diverse TV-programmer har været og stadig er en naturlig del af hendes virke.

Jette Torp bliver til Julekoncerten akkompagneret af pianist og organist Carl Ulrik Munk-Andersen, der  til daglig er organist i Taarbæk Kirke ved København.

Ved siden af sit arbejde som organist, optræder Carl Ulrik med en lang række solister, såsom Kurt Ravn, Per Nielsen, Stig Rossen, Kim Sjøgren, Jesper Lundgaard, Lene Siel og Kirsten Siggaard m.fl.

Ejsing Kirke

7830 Vinderup