Violinundervisning på alle niveauer.

Underviser: Leif Bjørk tlf. 66109315
 Undervisningen skarter kl.
17.00 - Tidspunkt aftales direkte med underviser.
Leif er statsprøvet
musikpædagog og ansat i Odense symfoniorkester.

Huset ved Brylle Skole
Tobovej 45
5690 Tommerup

24-04-2024 kl. 17:00
Leif Bjørk
Værksteder

Verninge Husflid
5690 Tommerup
E: verninge@husflid.dk

Ved hjælp af væveprogram IWeaveIt lærer du at planlægge dit næste væveprojekt på iPad eller iPhone.

Kurset indledes med overvejelser du skal gøre inden næste væveprojekt, fx hvad vil du væve, materialer, mønster / vævebinding, kanterne, har du garn på lager osv.

Dernæst laves en trendberegning over længde, bredde, tæthed, trendens længde ud fra garnet og løbelængden.

Endelig går vi i gang med programmet IWeaveIt: introduktion, eksperimenter og øvelser i programmet. Vi leger med forskellige bindinger og variationer deraf. Og ikke mindst brugen af farver.

Opskriften kan printes ud så det kan hænge på væven.

iWeaveIt Apple købes på Appstore og koster ca. 180 kr.
Du skal medbringe en iPad eller iPhone med programmet på - få evt. hjælp af underviseren.

Skulle du blive bidt af programmet - eller vil hellere arbejde på en computer - findes programmet i en pro udgave til både Mac og Windows til ca. 1200 kr., se weaveit.com

Vi har i et par år undervist i væveprogrammet DB-Weave til PC. Det opdateres ikke og fx er det ikke muligt at køre det på Macintosh mere.
Derfor har vi valgt at skifte til iPad / iPhone og programmet IweaveIt. Det findes desværre ikke til andre tablets.

Underviseren Anders Hasseriis er frivillig på Hørvævsmuseet og har vævet ca. 40 år og brugt computer
til at planlægge væveprojekter i 20 år.

Kørselvejledning og offentlige transportmidler: se her

Evt. overnatning: se her

Kaffe, te mm: kursusdeltagere på Hørvævsmuseet har adgang til tekøkken, hvor I gratis kan lave kaffe eller te. I må selv medbringe noget at spise til - evt. lave aftaler på kurset.

Caféen på Hørvævsmuseet åbner kl 13, der kan I købe kage og diverse småretter.

Flere oplysninger:

Telefon: 64 72 28 85, hverdage kl. 9-13.

Email: aftenskolen@hørvævsmuseet.dk

Hørvævsmuseet