Dobbeltvævning er fascinerende væveteknikker, hvor det færdige stof har forskellige sider – ikke blot samme stof set fra to sider, men faktisk forskellige stoffer.

Det er anvendeligt til mange typer tekstil: beklædning, interiør og opbevaring.

På dette kursus sætter vi i fællesskab en række prøvetrende op, som hver deltager væver en prøve på, blandt andet stof til at folde ud til dobbelt bredde, pose, hvor ægkanterne er vævet sammen i begge sider, stolehynde
og måtte.

Undervejs gennemgås den grundlæggende teori, og I vil blive præsenteret for en masse inspirerende eksempler på teknikken.

Forkundskaber: Deltagerne bør have kendskab til opsætning af skaftevæv med op til 8 tramper og skafter.

Materialer: de nødvendige materialer til trend og islæt til alle prøver er inkluderet i kursusprisen.
Anne Marie Nielsen er uddannet vævelærer på Håndarbejdsseminariet i Kerteminde med videreuddannelse fra Aarhus Kunstakademi og Statens Formninglærerhøjskole i Oslo. Hun har arbejdet som assistent på håndvæveriet Skyttel Vev i Norge. I en årrække var Anne Marie vævelærer i Ifakara Women Weavers Assosiation i Tanzania og senere på Fosen Folkehøgskole i Norge.

Kørselvejledning og offentlige transportmidler: se her

Evt. overnatning: se her

Kaffe, te mm: kursusdeltagere på Hørvævsmuseet har adgang til tekøkken, hvor I gratis kan lave kaffe eller te. I må selv medbringe noget at spise til - evt. lave aftaler på kurset.

Caféen på Hørvævsmuseet åbner kl 13, bortset fra mandag. Der kan I købe kage og diverse småretter.
Flere oplysninger:

Telefon: 64 72 28 85, hverdage kl. 9-13.

Email: aftenskolen@hørvævsmuseet.dk

Hørvævsmuseet