Onsdag kl. 11.00-12.00Har du født ved Kejsersnit? Og ønsker du råd og genoptræning herefter. Så er dette hold noget for dig.
Et kejsersnit kan opstå akut og planlagt, men uanset hvordan det er opstået, får dit nervesystem et chok, også selvom fødslen var en positiv oplevelse for dig. Nervesystemet kan ikke lide operationer og derfor har du brug for at berolige Nervesystemet og genoprette kontakten til dine mavemuskler og din hud. Behandling af Nervesystemet gør det lettere at igangsætte fysisk træning. Det er aldrig for sent at starte.
kejsersnitholdet består af teori, arvævsbehandling og træning, og har til formål at give dig den bedste start som mor. Du kan starte tidligst 5 uger efter fødslen, men er du i tvivl om du er klar, så vent til der er gået 8 uger. Uanset hvad, tilrettelægger vi træningen så den passer til dig.

20-03-2024 kl. 11:00

E: info@paarupaftenskole.dk

Fredag kl. 10-11Efterfødselstræning - En graviditet er en stor belastning for kvindens krop, og de fleste kvinder har derfor behov for efterfølgende genoptræning. Som fysioterapeut med speciale inden for gynækologien, ligger det mig meget på sinde, at vi træner specielt med fokus på bækkenbunden. Men der vil også være kredsløbstræning, såvel som styrke og stabilitetstræning af hele kroppen!Træningen foregår på hold, men da der ikke er to kvinder, der er ens, og heller ikke to fødsler som forløber ens, vil der i undervisningen blive taget individuelle hensyn. Der er maks. 8 deltagere pr. hold. Du må selvfølgelig gerne have din baby med.

22-03-2024 kl. 10:00

10-04-2024 kl. 11:00

12-04-2024 kl. 10:00

E: info@paarupaftenskole.dk

Til dig der gerne vil give din krop et godt skub i den rigtige retning efter en tid som gravid og efter fødsel.
Træningen vil komme omkring: puls, styrke, åndedrættet, bækkenbunden og nogle af tabuerne omkring kroppen efter en graviditet som FX delte mavemuskler.
Træningen vil selvfølgelig være hensyntagende til dine behov. Dette er for dig, der føler dig klar til bevægelse og træning igen. Baby kan være med i lokalet imens eller sove i barnevogn udenfor alt efter, hvilket behov du og baby har og selvfølgelig kan man amme m.m. undervejs efter behov.Træningen varetages af fysioterapeut Anne-Mette Jørgensen.

C&M lokale
Korsvangcentret 12
5610 Assens

29-04-2024 kl. 10:00