Der er ingen undervisning men vi hjælper
hinanden med at løse de kreative udfordringer hver især har.
Vi mødes i huset ved Brylle Skole,
Tobovej 45, Brylle kl. 10 og slutter ca. 12.00 (Ingen tilmelding - mød blot
op)
Verninge Husflid inviterer til Hyggelig torsdag
Formiddag hvor vi skal strikke/snakke/male/tegne/drikke kaffe m.m. Det er
gratis at deltage - ingen tilmelding.

Huset ved Brylle Skole
Tobovej 45

21-03-2024 kl. 10:00
Birgit Mose
Værksteder
TORSDAG

Verninge Husflid
E: verninge@husflid.dk

Vi dyrker den klassiske yogaform Hatha yoga, hvor vi kombinerer stræk, smidighed, balance og styrke.
Vi kombinerer de fysiske øvelser med åndedrættet. På den måde opnår du en bedre fordybelse i din
yogapraksis og en større balance mellem krop, åndedræt og bevægelse. Hver lektion starter med en
liggende afspænding og åndedrætsøvelser og slutter med en yoga nidra, som giver tid til ro og
fordybelse.
Nogle øvelser kræver koncentration, andre balance eller udholdenhed.

Til undervisningen skal du bruge tøj du kan bevæge dig i.

I yogastudiet er der alt det udstyr, som er
nødvendigt, for at få så god en oplevelse som muligt.                                                                                                                                                                           Hvis du vil tilmelde dig et hold mere end 14 dage efter start, kan du kontakte os på 69160600 eller aof@aofcenterodense.dk for at få en reduceret pris.

YogaMoves
Tallerupvej 21

25-03-2024 kl. 18:30
Nadia Esmann
lokale

E: aof@aofcenterodense.dk

Dette kursus henvender sig til begyndere, let øvede og øvede. Alle som har interesse for at lære at spille Harmonika er velkommen.                                                                                                                                                                                                Hvis du vil tilmelde dig et hold mere end 14 dage efter start, kan du kontakte os på 69160600 eller aof@aofcenterodense.dk for at få en reduceret pris.

Peter Willemoesskolen
Skelvej 29
5610 Assens

20-03-2024 kl. 15:30
Ole Pedersen
klasselokale 11.7

Nu skal vi i gang!
Med alderen mindskes vores muskelmasse, og det bliver vigtigere at træne for at vedligeholde eller genvinde muskelstyrken.
Styrketræning kan være kedeligt, men til god musik og sammen med andre bliver det straks noget andet.
På dette hold laver vi styrketræning i intervaller, hvor vi kommer igennem kroppens store muskelgrupper. Øvelserne kan udføres med forskellig styrke eller hastighed, afhængig af din fysiske form, ligesom der vil være alternative forslag til øvelser, ifht. eventuelle skader eller skavanker.
Der bliver også plads til lidt pulstræning.
Vi bruger ikke store tunge vægte eller maskiner, men overvejende kroppens egen vægt i øvelserne.

Holdet er hensyntagende og derfor særligt tilrettelagt for dig med funktionsnedsættelse i bevægeapparatet. Dvs. at du ikke kan deltage på et almindeligt træningshold, men her er der plads og tid til at træne på lige netop dit niveau.

Tid: 45 min. incl. opvarmning og udspænding.

C&M lokale
Korsvangcentret 12
5610 Assens

09-04-2024 kl. 18:15
Anita Fredberg
sal

E: aof@aofcenterodense.dk

På hørdagen den 20. april vil du blive klædt godt på til at komme igang med din egen hør i egen have. Vi udveksler vores erfaringer om jordforhold, såning, pasning og høstning, og derfor kan du både være med, hvis du har prøvet det før eller er helt ny.

Tag endelig prøver fra jeres tidligere resultater med, rusket hør, forskellige stadier af forarbejdet hør, og hvis du har spundet af det, så vi kan udveksle erfaringer. På dagen kan du også prøve at spinde.

13.00 (1. sal.)

Velkomst og program

En lille film om hørdyrkning, optaget på HVM 2023

13.15-14.30: Panel - dagens emner:

Karsten - forberedelse af så-bed, såning og dyrkning af hørren.

Ulla - rødning af hørren, samt videre forarbejdning.

Mette - spinding af hør.

Thor Grabow, www.linolie.dk, fortæller kort om linoliemaling.

14.30–16.00:  Mulighed for at stille flere spørgsmål til

Karsten - om dyrkning af hørren (1. sal)

Ulla  - om rødning (1.sal)

Mette - om spinding, væverne med hør på væven (Mules Hjørne)

Thor Grabow til være i farvekøkkenet. Her vil Thor vise, hvordan han arbejder med linolien og farvepigmenter.

16.00-17.00:

Lotte Helle fortæller om Foras fortsættelse af 1 kvm hør / 1 kvm hør 2024

Karsten og Lis fortæller om Dansk Hørgruppe under Fibershed

Orientering om fremtidige hørprojekter og kurser på HVM

Dagen slutter – næste hørdag: d. 28. september 2024

Deltagerne sørger selv for at lægge kaffe-/tepause ind i programmet

- der kan købes kaffe/te og kage i cafeen.

Butikken har åbent hele dagen

- Mange lækre hørprodukter

- Hørfrø til 1 kvm hør

- Hørkit kan købes

Hvorfor hør?
Hør er ikke bare et smukt stof, det har også mange fantastiske egenskaber, der kommer miljøet til gode.
Hør er bæredygtigt fordi,

det har lang holdbarhed og medvirker derved til mindre behov for at skifte tøjet ud ofte.
det kan produceres uden at skulle have ret meget vand og kræver færre pesticider og mindre kunstgødning for at vokse end flere andre tekstile materialer.fibrene er bionedbrydelige, hvilket betyder, at de ikke belaster som affald, når hørmaterialets levetid er omme og skal bortskaffes.

Hørvævsmuseet samarbejder med FORA om projektet "1 kvm hør", som skal være med til at skabe opmærksomhed omkring bæredygtige materialer, oplysning om bæredygtig udvinding, bæredygtig tekstilproduktion og mindskelse af masseforbrug. I projektet sår vi hørren hjemme i egen have og udveksler erfaringer om jordforhold, såning, luning, ruskning af hørren og den videre hørberedning.
VIL DU VIDE MERE?
Læs mere på Fora.dk/1kvmhoer eller bliv medlem af Facebookgruppen 1 kvm hør