Vi dyrker den klassiske yogaform Hatha yoga, hvor vi kombinerer stræk, smidighed, balance og styrke.
Vi kombinerer de fysiske øvelser med åndedrættet. På den måde opnår du en bedre fordybelse i din
yogapraksis og en større balance mellem krop, åndedræt og bevægelse. Hver lektion starter med en
liggende afspænding og åndedrætsøvelser og slutter med en yoga nidra, som giver tid til ro og
fordybelse.
Nogle øvelser kræver koncentration, andre balance eller udholdenhed.

Til undervisningen skal du bruge tøj du kan bevæge dig i.

I yogastudiet er der alt det udstyr, som er
nødvendigt, for at få så god en oplevelse som muligt.                                                                                                                                                                           Hvis du vil tilmelde dig et hold mere end 14 dage efter start, kan du kontakte os på 69160600 eller aof@aofcenterodense.dk for at få en reduceret pris.

YogaMoves
Tallerupvej 21
5690 Tommerup

29-04-2024 kl. 18:30
Nadia Esmann
lokale

Nu skal vi i gang!
Med alderen mindskes vores muskelmasse, og det bliver vigtigere at træne for at vedligeholde eller genvinde muskelstyrken.
Styrketræning kan være kedeligt, men til god musik og sammen med andre bliver det straks noget andet.
På dette hold laver vi styrketræning i intervaller, hvor vi kommer igennem kroppens store muskelgrupper. Øvelserne kan udføres med forskellig styrke eller hastighed, afhængig af din fysiske form, ligesom der vil være alternative forslag til øvelser, ifht. eventuelle skader eller skavanker.
Der bliver også plads til lidt pulstræning.
Vi bruger ikke store tunge vægte eller maskiner, men overvejende kroppens egen vægt i øvelserne.

Holdet er hensyntagende og derfor særligt tilrettelagt for dig med funktionsnedsættelse i bevægeapparatet. Dvs. at du ikke kan deltage på et almindeligt træningshold, men her er der plads og tid til at træne på lige netop dit niveau.

Tid: 45 min. incl. opvarmning og udspænding.

C&M lokale
Korsvangcentret 12
5610 Assens

30-04-2024 kl. 18:15
Anita Fredberg
sal

fordybelse.
Nogle øvelser kræver koncentration, andre balance eller udholdenhed.

Til undervisningen skal du bruge tøj du kan bevæge dig i.

I yogastudiet er der alt det udstyr, som er

YogaMoves
Tallerupvej 21
5690 Tommerup

03-06-2024 kl. 18:30
Nadia Esmann
lokale

E: aof@aofcenterodense.dk

Vi starter med en kort introduktion om papir, hvor underviser Astrid Bergstedt fortæller om processen og materialerne. Herefter fordeler vi os to og to ved pladserne.

Grundmassen, papirpulpen, kan være fremstillet af bomuld, hamp, hør eller fyr. Når de første par stykker papir er støbt kan vi begynde at eksperimentere lidt - det er lidt som med pandekager, den første lykkes næsten aldrig.  Man kan tilsætte fx fibre og tørrede blade til pulpen. Eller man kan lave relieftryk ved at lægge fx stængler eller snor på det nystøbte ark. Man kan også indlejre mindre ting mellem to stykker papir.

Vi prøver også at bruge hørpulp fra Hørvævsmuseets egen høst.

Papiret skal hænge til tørre, men hvis du medbringer envandfast plade i lidt over A4-størrelse, kan du tage dine støbte ark med og hænge dem til tørre hjemme. Alternativt kan du stryge dem tørre.

Underviseren medbringer pulpen og de nødvendige redskaber. Papirpulp og andre materialer er inkluderet i prisen.

Medbring et par gamle dynebetræk eller
andet du kan rive i stykker til at lægge mellem dine ark – gerne mønstret eller
kulørt, så du kan kende dit eget. Tag også gerne materialer med til at tilsætte pulpen, fx tørrede blomster, trevler af stof, papirstumper af kulørt papir eller fotos etc.
Efter kurset står kursuslokalet åbent for kursisterne, så I kan fortsætte med at eksperimentere resten af dagen.

Underviser Astrid Bergstedt har altid været interesseret i papir og bøger. Det papir hun fremstiller bruges til brevpapir og kort, lampeskærme, indpakning af hjemmelavede sæber, tegninger og tryk. Hun kan især godt lide at lave papir af planter fra sit nærområde og af genbrugsmaterialer som fx gamle bomuldsduge og aflagte cowboybukser. Udover at lave papir sysler hun også med bogbinding og marmorering af papir – også på eget papir. Hun kan lide at dyrke planter til både pulp og indfarvning.

Til daglig arbejder hun som bibliotekar i Næstved og bor på landet i et lille hus med lidt jord til.

Kaffe, te mm: kursusdeltagere på Hørvævsmuseet har adgang til tekøkken og kan gratis lave kaffe eller te. Husk en madpakke - der er langt til nærmeste indkøbsmulighed.

Find Hørvævsmuseet: her og evt. overnatning se her.

Flere oplysninger:

Telefon: 64 72 28 85 hverdage kl. 9-12

Email:  aftenskolen@hørvævsmuseet.dk

Hørvævsmuseet
Nårupvej 30
5620 Glamsbjerg

Lørdag
31-08-2024 kl. 10:00
Astrid Bergstedt
Farveværkstedet

Hørvævsmuseet
5620 Glamsbjerg
E: aftenskolen@hoervaevsmuseet.dk

Dette kursus henvender sig til begyndere, let øvede og øvede. Alle som har interesse for at lære at spille Harmonika er velkommen.                                                                                                                                                                                                Hvis du vil tilmelde dig et hold mere end 14 dage efter start, kan du kontakte os på 69160600 eller aof@aofcenterodense.dk for at få en reduceret pris.

Peter Willemoesskolen
Skelvej 29