Keramik for alle - Lær at fremstille ting i ler, som du kan glæde dig over hver dag.

På keramikkurset lærer du de mest grundlæggende teknikker, bl.a. pladeteknik og pølseteknik, og du lærer at se de mange muligheder der kan udfolde sig heraf.

Du kommer igennem hele processen fra den rå lerklump til den færdigbrændte ting. Tilmelder du dig på aftenhold kommer du igennem processen flere gange, og det er altid spændende at lukke ovnen op og se det færdige resultat.

Du er meget velkommen til at komme med dine egne ideer omkring hvad du gerne vil lave - jeg guider dig gerne og svare på spørgsmål.

Jeg er keramiker og arbejder med ler hver dag, og jeg har også en underviseruddannelse indenfor keramik.

Alle er velkommen på keramikholdet - om du er helt ny i faget eller du har prøvet det før.

Til hver undervisningsgang viser jeg noget nyt. Det kan være en teknik, en ny ide eller hvordan man glaserer. Du er velkommen til at prøve det nye af, eller måske har du en ide du har mere lyst til at gå i gang med. det er helt op til dig.

Vi mødes kl. 18.30, og aftenen slutter kl. 21.05. Der er indlagt en pause som du må tage når du trænger til det. Det er en god ide at tage en kop kaffe, te eller lignende med.

Undervisningen foregår på Frello Skolen i Varde, eller på Blåvandshuk Skole i Oksbøl, alt efter om det er  mandags-, onsdags- eller weekendholdet (se i kursusoversigten) du melder dig på.

Inden kursusstart skriver jeg rundt til hele holdet omkring vejvisning til lokalet og andet praktisk.

Tag gerne noget tøj med eller på (skjorte, forklæde, sko) der kan tåle lidt snavs. Ler og glasur kan sagtens vaskes af igen, men alligevel.

Hvis du selv har noget værktøj, modellerpinde eller lignende, som du gerne vil bruge, er du velkommen til at tage det med. Jeg har dog det meste med af hvad I får brug for af værktøj og materialer.

Jeg glæder mig til at se dig på keramikholdet.
Hvis du har nogle spørgsmål må du skrive til mig via mine kontaktoplysninger her på hold siden eller gennem kontorets e-mail: tilmelding@fof-vest.dk
Udgifter til materialer er kr. 27,00 - 34,00 pr. kg ler, alt efter lertype. Udgiften afregnes direkte med underviseren.

Frelloskolen, Varde
Ortenvej 64
6800 Varde

29-04-2024 kl. 18:30
Gitte Vammen Jørgensen
Atelier 1040

FOF Vest
6700 Esbjerg
E: tilmelding@fof-vest.dk

Jeg glæder mig til at se dig på keramikholdet.

Blåvandshuk Skole
Skolevænget 12
6840 Oksbøl

01-05-2024 kl. 18:30
Gitte Vammen Jørgensen
Billedkunst/formning

FOF Vest
6700 Esbjerg
E: tilmelding@fof-vest.dk

Kom og syng med i Forårskoret for alle! Vi øver 7 onsdage fra d. 3/4 – 15/5 kl. 19-21 under ledelse af Jane Nielsen. Der bliver rigelige mængder af hygge, sang, sjov og ikke mindst fællesskab!Ved tilmelding: venligst send SMS til Jane på 50 94 43 56

Tistrup Skole, Trane Skole
Lærkevej 12

01-05-2024 kl. 19:00
Jane Nielsen

Kreativ i Horne
Ingen underviser.
Kom til hyggeligt samvær og tag dit håndarbejde med. Du kan hækle, strikke, lave kort, sy med perler.
Du bestemmer selv, hvad du laver, og måske kan du dele ud af din erfaring/viden til andre, der kunne tænke sig at lære dit håndværk.
OBS: Første gang mødes vi hos ”Farmor´s Univers” Hornelund 49 , Horne. Vi starter med inspiration og går derefter om på skolen.

Horne Skole, Trane Skole
Mælkevejen 1
6800 Varde

25-09-2024 kl. 19:00