"Stillingkor" - Kursus i Skanderborg

Stilling Koret Stillingkoret er et blandet kor på ca. 60 sangere. Vi synger både klassiske og lettere rytmiske korsatser, men også større værker, som er blevet opført med professionelle musikere og sangere. Korprøverne rummer lige dele sjov og koncentration. Niels Jørgen Tranberg, som selv er klassisk uddannet sanger, er korets dirigent. I forløbet lægger vi vægt på korsangens kvaliteter såsom tekstforståelse og smuk klang. Det er vigtigere end at komme igennem en masse ufærdige noder. Normalt ender foråret hvert andet år med en ind- eller udlandsrejse og de øvrige år har vi en fælles øve weekend i Ebeltoft. På grund af korets størrelse sker eventuel optagelse udelukkende gennem dirigenten. Alle er velkomne til at kontakte dirigenten for at få mere information. Kontakt: njtranberg@hotmail.com.

Stilling Skolen
Gramvej 10