"Sommerkursus - Collage / Assemblage" - Kursus i Odense

24 - 27/6  2024 kl. 10.00 - 14.45
Mange kender til kunstformen collage hvor forskellige sammenbragte elementer skaber komposition og fortælling. Billeder, farveflader, mønstre kan blive til et smukt detaljerigt værk, helt afhængig af de ideer og materialer du vælger at arbejde med.
Assemblage har i modsætning til collage, der er todimensionelt, et tredimensionalt udtryk. Det er som en collage, hvor du vælger at forme og tydeliggøre et element i billedet. Der er utallige muligheder, vi taler om hvordan du vil forme dit værk, ligesom vi kommer rundt om farvesætning og opsætning, helt med udgangspunkt i jeres ideer.
Det kan være en god ide for at skabe et personligt værk, selv at farvelægge papir for at opnå netop de nuancer, der skal til for at opnå et sammenhængende og individuelt udtryk, det kræver lidt ekstra, men vi har fire dage, tid til at være grundige og tid til at  udforske alle muligheder før lim og klister kommer i brug.Medbring en plade, evt. af masonit, til at arbejde på, tegneredskaber, pastel, maling, limstift. Hvis I har har tegninger, tryk, tapet er det rigtig godt at tage med, og hvad I ellers har gemt og ikke rigtigt har fundet en anvendelse for.
På skolen findes en lille butik hvor enkelte basis materialer kan købes.
Let frokost er inkluderet i prisen.

Paarup Aftenskole
Pakhusgården 18