"Italiensk - Niveau 6" - Kursus i Odense

Italiensk - Niveau 6 (kræver kendskab til alle sprogets 6000 basisord)Oplæsning, konversation, mundtlige oplæg og fremlæggelse.Velegnet til kursister med afsluttet italiensk-eksamen fra gymnasiet, HF eller VUC, der gerne vil lære mere.Undervisningsmidler: forskellige autentiske italienske romaner, noveller, artikler, digte, arier og pop-sangtekster, som vælges under kursusforløbet  i samråd med de andre deltagende kursister.Italienskundervisningen har som mål gennem gloseindlæring, oplæsning med udtale- og intonationskorrigering, interaktiv konversation og debat ud fra dine og de andre kursisters selvvalgte forberedte diskussionstemaer, resumé/genfortælling af forberedte digte eller artikler, samt fremlæggelse af selvvalgte emner at opøve og forbedre din italienske tekstforståelse, talefærdighed og lytteforståelse med styrkelse af den produktive sprogtilegnelse.                                                                                                                                                            På kurset får du indlært alle de italienske basisglosers og mange specialglosers udtale, betydning, bøjning og brug, hvorved du får god mulighed for at videreudvikle og forbedre dit italienske aktive ordforråd (herunder med aktivering af dit passive ordforråd). Du får trænet din evne til at præsentere kendte temaer og redegøre for kendte problemstillinger på et klart og flydende italiensk, og du får opøvet sikkerhed i at føre selvstændige meget ambitiøse komplicerede samtaler og diskussioner på sproget.Du vil lære:At kunne forstå alt talt sprog - også i film og radioudsendelser - ned til mindste detalje og også kunne forstå dialekpræget tale, hvis du får lidt tid til at lytte dig ind i dialekten.
At kunne deltage i diskussioner om alle emner på lige fod med en indfødt,
at blive fortrolig med idiomatiske vendinger og kunne udtrykke dig nuanceret, flydende og fejlfrit.
At kunne holde oplæg, foredrag m.m. i et struktureret og velformuleret sprog på lige fod med en indfødt sprogbruger
At kunne læse alle former for almindelige tekster uden besvær og også kunne forstå meget komplekse tekster og fagsprog på lige fod med en indfødt sprogbruger.

For at kunne følge italienskundervisningen på 6. niveau skal du have kendskab til alle det italienske basisordforråds 6000 glosers udtale, betydning, bøjning og brug (herunder verbernes bøjning og brug i alle tider, måder, aspekter og diateser).

Paarup Aftenskole
Pakhusgården 18