"Verdens lykkeligste folk – danskerne set med fremmede øjne" - Kursus i København

Der har i de senere år været stor opmærksomhed på Danmark og Norden fra den store omverden. Vi er blevet eksotiske i de andres øjne. Hygge og højskole. Nytænkning og innovation. Hvad er det med os danskere? Er vi så lykkelige som vi har ry for at være? Og er det derfor, at danskerne gør grin med alting?

I foredraget vil antropolog Pia Lund Poulsen diskutere det, som kendetegner Danmark og vores selvopfattelse. Vi ser på, hvilken rolle vores identitet og selvforståelse spiller i mødet med det fremmede, og hvordan vi bliver oplevet udefra. Vi skal snakke om alt det, der gør os til et unikt folkefærd.

Du hører bl.a., hvordan effektivitet og hygge hænger sammen, og hvordan man både kan elske kongehuset og hade hierarkier.

Aftenskolernes Hus, Kbh NV
Tomsgårdsvej 35