"Tværfløjte" - Kursus i København

Dyk ned i en verden af musikalsk udforskning med tværfløjten, hvor vi kombinerer elementer fra både klassisk og rytmisk musik. Tværfløjten er et fortryllende instrument, der bringer både elegance og kraft til musikken. Med sit lyse og klare toneomfang er tværfløjten velegnet til både klassisk musik og rytmiske genrer, hvor den kan tilføje smukke melodier og sprøde harmonier.

Hvordan foregår undervisningen?

Vi arbejder med både klassisk og rytmisk musik, fokuserer på toneudvikling, intonation, fortolkning, fingerteknik og sammenspil. Uanset om du er nybegynder eller øvet, kan du være med til dette kursus. For begyndere er fokus på de grundlæggende teknikker og musikalske udtryk, mens de øvede arbejder på at videreudvikle deres frasering, teknik og improvisationsevner.

Medbring

Medbring selv instrument. Underviseren står klar til at hjælpe dig med køb eller leje af et instrument, så du kan komme i gang med din musikalske rejse.

Værd at vide

Holdene er små med kun 2-3 deltagere, hvilket giver rig mulighed for personlig vejledning og udvikling.

03-04-2024 kl. 16:30

04-04-2024 kl. 17:00
Lok.10, 2.sal

04-04-2024 kl. 18:00
Lok.10, 2.sal

E: hej@fofkbh.dk

Undervisningen i TværfløjteJordi underviser tværfløjte i begynder, øvede og konservatorieniveau. Hans undervisning er fleksibel og er baseret på Jordis egen erfaring med at skabe musik, og har et udarbejdet undervisningsprogram til alle niveauer, men input fra eleverne er altid velkomne.
Jordi mener, at fløjten deler teknik med sangen, og undervisningen vil have fokus på:
- Vejrtrækning
- Luft-flow
- Artikulation
- Sound
Man blæser ikke i fløjten, men synger.Repertoiret spænder bredt fra det klassiske til det rytmiske og folkelige, alt efter ønske.

Deltagerne undervises 45 minutter pr. mødegang. Undervisningstidspunkt aftales med underviseren på mail jordigendra@andorra.ad. Hvis du har spørgsmål til undervisningen, kan du kontakte Jordi på mail: jordigendra@gmail.com

Frederiksberg og Københavns kommune giver forhøjet tilskud til særlige grupper. Hvis du vælger prisen for særlige grupper, så erklærer du på tro og love, at du er enten studerende på SU, lærling med uddannelsesaftale, på efterløn, folke- eller førtidspension, eller modtager arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp, revaliderings-, integrations- eller kontantydelse. AOF kan kræve dokumentation herfor ved tilmelding eller senere.

Skolen på Nyelandsvej
Nyelandsvej 23