"Trommer" - Kursus i København

Hvem har ikke drømt om at spille på et trommesæt?
Det kommer hurtigt til at lyde "rigtigt". Men samtidig er det et af de mest magtfulde instrumenter i et orkester, så det er vigtigt at lære den nødvendige teknik. Vi skal arbejde med forskellige rytmiske stilarter, f.eks. 8-beat, 16-beat, rock, pop, swing, shuffle, bossa nova og latin.
Medbring selv trommestikker. Der er 2-3 deltagere pr. hold.

Skolen på La Cours Vej
La Cours Vej 2
2000 Frederiksberg

23-04-2024 kl. 18:00
Christian Thomsen
Musiklok., gammel bygn.

FOF København
1799 København V
E: hej@fofkbh.dk

Hvem har ikke drømt om at spille på et trommesæt?
Medbring selv trommestikker. Der er 2-3 deltagere pr. hold.

Skolen på La Cours Vej
La Cours Vej 2
2000 Frederiksberg

23-04-2024 kl. 19:00
Christian Thomsen
Musiklok., gammel bygn.

FOF København
1799 København V
E: hej@fofkbh.dk

Trommesæt-undervisning for alle niveauer (begynder til meget øvet).
Spil din yndlingssang, imponer med et cool drum fill/solo og groove med et steady beat.
Udgangspunktet i vores timer er at opbygge et solidt fundament, hvorfra du vil kunne lære en hver sang eller stilart.
I vores timer dækker vi følgende:• Teknik og kropsbevidsthed: Lær at spille med en sund teknik, som muliggør et langt trommespils- liv. Spil hurtigere i længere tid med mindre anstrengelse.
• Læsning: Lær at læse rytmer og noder.
• Rytmer og grooves i en vifte af genrer: Med start i Rock og Pop rytmer, kan vi gå videre til Funk, RnB og så langt som til Jazz og beats fra Afrika, Cuba, Brasilien og Mellemøsten.
• Forbedr dit groove og "time": Uanset hvilken genre der spilles, skal det føles godt og "timen" skal være stabil! Vi kommer til at lægge meget vægt på dette emne.
• Lær at spille kreativt og at improvisere med rytmer: Fra at spille lækre tromme-fills til at kunne spille solo over former.
• Avancerede rytmer: Til den avancerede elev. Vi kan dykke ind i skæve taktarter, polyrytmer og avancerede solo-ideer.Hvis du har spørgsmål til undervisningen kan du kontakte underviseren Haim "Manny" Peskoff på mail: peskoff@gmail.com

Vesterbro Ny Skole
Ny Carlsberg Vej 35