"Sang - alle kan synge" - Kursus i København

Har du lyst til at lære din stemme bedre at kende og vil du synge mere frit?

• Når krop og åndedræt samarbejder, har stemmen de bedste vilkår. Undervisningen vil derfor være rettet mod opbygning af sangerkroppen. Du vil blive præsenteret for afbalancerende øvelser der styrker og afspænder de områder på kroppen der bruges til at hjælpe stemmen godt på vej, og som kan hjælpe med til at finde ind til din kernestemme. Det vil typisk være med et fokus på ryg, mave og brystkasse. I samspil med dette skal vi selvfølgelig synge en hel masse og arbejde med blandt andet klang, udtryk, lydstyrke og formidling.

• Det er vigtigt for mig at det skal være sjovt og føles trygt at gå til sang, og udgangspunktet vil altid være den elev der træder ind ad døren. • Vi synger sange indenfor den rytmiske genre. Som for eksempel sange fra højskolesangbogen, pop, rock og singer-songwriter.  Sangønsker er meget velkomne. Der vil både være fælles øvelser, og plads til solo og fælles sang. BEMÆRK:
Der undervises i hold med to deltagere af gangen i en lektion pr. uge inden for det angivne tidsrum.
En lektion varer 45 min. Hver deltager betaler for 22,5 min., som så sættes sammen til i alt 45 min. holdundervisning. I nødstilfælde, ved ulige antal tilmeldte, vil holdene blive opdelt anderledes.
Frederiksberg og Københavns kommune giver forhøjet tilskud til særlige grupper. Hvis du vælger prisen for særlige grupper, så erklærer du på tro og love, at du er enten studerende på SU, lærling med uddannelsesaftale, på efterløn, folke- eller førtidspension, eller modtager arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp, revaliderings-, integrations- eller kontantydelse. AOF kan kræve dokumentation herfor ved tilmelding eller senere.

Vesterbro Ny Skole
Ny Carlsberg Vej 35