"Marmeladekursus – voksne og børn fra 6 år – sommerferie" - Kursus i København

Hvordan laver du hjemmelavet marmelade? Der er ikke noget bedre end duften af hjemmelavede marmelade – og det er faktisk ikke så svært at lave.
Tag mor, far eller bedsteforældre med i køkkenet, og få en hyggelig og lærerig oplevelse sammen, mens I bliver klogere på syltning.

Om sommeren er plukkesæsonen i fuld gang og lokale frugter er i overflod, så derfor er sommeren den oplagte tid på året at sylte, så du kan fylde lageret med marmelade til efterårets og vinterens kolde måneder.

Det er ikke særlig dyrt, det er enkelt, og når du først har lavet én slags marmelade, ved du, hvordan du kan kaste dig ud i forskellige smagskombinationer.

Alle kan lave hjemmelavet marmelade, og det er en god og lærerig proces at hjemmesylte med børn. På dette marmeladekursus skal vi lave marmelade med bl.a. blåbær – alt efter hvad der er i sæson. Undervejs i kurset lærer I metoden til syltning, og hvad I skal være opmærksom på. I får også tips og tricks, som I kan bruge derhjemme.

Vi skal selvfølgelig også smage på herlighederne under kurset. I får opskriften og fire fyldte glas med marmelade med hjem til at nyde sammen med familien.

Medbring

Drikkevarer, fire rene glas (200-250 ml), viskestykker og forklæder.

Værd at vide

Råvarer er inkluderet i prisen, og prisen dækker en voksen og et barn. Ved tilmelding skal du notere barnets navn og alder i bemærkningsfeltet. Af hensyn til planlægning og indkøb lukkes madkurser for tilmelding ca. 7 dage før kursusstart. Tilmeld dig derfor gerne i god tid, så du er sikret en plads.

KBH V, Humletorvet
Humletorvet 27, 1.sal

Søndag
30-06-2024 kl. 14:00
Glika Koutina
Køkken

FOF København
E: hej@fofkbh.dk

Medbring

Drikkevarer, fire rene glas (200-250 ml), viskestykker og forklæder.

Værd at vide

KBH V, Humletorvet