"Keramik" - Kursus i København

De vigtigste keramiske processer som drejning, pølseteknik, pladeteknik, dekoration og glasering vil blive gennemgået. Hvad enten du er begynder eller erfaren, får du en grundig individuel vejledning kombineret med fælles gennemgang af teknikker. Du får mulighed for at udfolde dig kreativt i leret og finde dine egne idéer og særpræg - og nyde processen og legen.
OBS: Ekstra udgift til materialer må påregnes.

25-04-2024 kl. 09:30
Kathe Larsen

E: kontakt.nordsjaelland@fof.dk

OBS: Ekstra udgift til materialer må påregnes.

29-04-2024 kl. 18:30
Anna Rolighed Thyme

E: kontakt.nordsjaelland@fof.dk

På dette kursus vil du få rig mulighed for at udfolde dig kreativt og fordybe dig i lerets mange muligheder. Du vil blive introduceret til diverse teknikker.
Du er velkommen som nybegynder eller erfaren, det vigtigste er at du selv medbringer idéerne, så står vi for at tilbyde redskaber, fælles introduktion til diverse formgivnings metoder og individuel vejledning. Her kan du både arbejde skulpturelt eller med brugskunst, det er helt op til dig.
Der vil hovedsageligt blive introduceret forskellige modelleringsteknikker, samt dekoration og glaseringsteknikker.
Obs. Materialer er inkluderet i prisen.

For spørgsmål om holdet, kontakt underviser på e-mail signe.schmidt@gmail.com

30-04-2024 kl. 10:00
Signe Schmidt

E: aftenskole@csk.aof.dk

Der vil  hovedsageligt blive introduceret forskellige modelleringsteknikker, samt dekoration og glaseringsteknikker.

Bemærk - der bliver ikke undervist i at dreje.

For spørgsmål om holdet, kontakt underviser på e-mail m.lyng-petersen@network.rca.ac.uk

Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte aftenskolen på mail: aftenskole@csk.aof.dk eller tlf.: 92901080.Hvis du vil tilmelde dig et hold mere end 14 dage efter start, kan du kontakte os på 92 90 10 80 eller aftenskole@csk.aof.dk for at få en reduceret pris.

30-04-2024 kl. 17:00

E: aftenskole@csk.aof.dk

På dette kursus gælder det formgivning, dekorering og glasering af stentøj og porcelæn. Du kan arbejde med brugsgenstande, krukker, kakler eller figurer efter eget ønske.
Hvad enten du er begynder eller erfaren, får du grundig, individuel vejledning, kombineret med fælles gennemgang af teknikker.
Værd at vide:

Drejeskiver er ikke til rådighed. (Der er sparkeskiver til rådighed, som man gerne må benytte, men ingen elektriske drejeskriver).

Værktøj og alle materialer er inkluderet i prisen.

30-04-2024 kl. 17:00
Anna Rolighed Thyme

Værd at vide:

Værktøj og alle materialer er inkluderet i prisen.

24-04-2024 kl. 18:00
Clara Toksvig

E: kontakt.nordsjaelland@fof.dk

Obs. Materialer er inkluderet i prisen.

For spørgsmål om holdet, kontakt underviser på e-mail signe.schmidt@gmail.com

07-05-2024 kl. 10:00
Signe Schmidt

13-05-2024 kl. 10:00

15-05-2024 kl. 10:00

28-05-2024 kl. 17:00

E: aftenskole@csk.aof.dk

Lav dine egne krukker, skåle, lysestager, vaser, figurer, relieffer mm.
Et kursus for alle som har lyst til at arbejde med keramik, hvad enten du er begynder eller mere erfaren.
På kurset vil der være gennemgang af både modellerings- og opbygningsteknikker, samt dekorationsmetoder og glasering. Du får kendskab til adskillige spændende teknikker, såvel de urgamle, som de nyere.
Du vil få materialekendskab til både stentøj og porcelæn.
Du får mulighed for at udfolde dig kreativt, nyde processen, legen og arbejdet med netop de projekter, du har lyst til.Prisen er inklusiv materialer. Ønsker du at lave et ekstra stort værk eller en ekstraordinær mængde, skal der dog betales ekstra.For spørgsmål om holdet, kontakt underviser på e-mail saragents@hotmail.comHvis du vælger prisen for særlige grupper, så erklærer du på tro og love, at du er enten studerende på SU, lærling med uddannelsesaftale, på efterløn, folke- eller førtidspension, eller modtager arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp, revaliderings-, integrations- eller kontantydelse. AOF kan kræve dokumentation herfor ved tilmelding eller senere.

07-08-2024 kl. 17:30
Amalie Vöge Jensen

E: aftenskole@csk.aof.dk

På dette kursus vil du blive introduceret til forskellige grundteknikker indenfor keramikkens kunsthåndværk heriblandt modellering, pladeteknik, drejning og glasering. Vi arbejder i stentøjs- og porcelænsler og går sammen på opdagelse i materialets muligheder og begrænsninger.Undervisnigen vil både bære præg af fælles gennemgange af forskellige teknikker samt individuel vejledning med udgangspunkt i det den enkelte brænder for og ønsker at fordybe sig i. Vi inspirerer hinanden og taler løbende om formgivning og lerets samspil med forskellige glasurer.Kurset er for alle kreative sjæle, både begyndere og øvede.

Prisen er inklusiv materialer. Hvis du vælger prisen for særlige grupper, så erklærer du på tro og love, at du er enten studerende på SU, lærling med uddannelsesaftale, på efterløn, folke- eller førtidspension, eller modtager arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp, revaliderings-, integrations- eller kontantydelse. AOF kan kræve dokumentation herfor ved tilmelding eller senere.

08-08-2024 kl. 09:30
Kristine Højstrup Søe