"Hobbyfotografi - Intensivt fotokursus" - Kursus i København

Kurset henvender sig til begyndere og let øvede der har investeret i et digitalkamera med manuelle indstillingsmuligheder.

Måske synes du ikke du får nok ud af dit kamera, måske vil du gerne kunne tage bedre feriebilleder eller vil gerne have ideer og inspiration til at udvikle dit billedsprog.

I løbet af kursets 5 mødegange kommer vi ind på:

1. Grundlæggende kamerateknik med, tid, blænde og ISO, dybdeskarphed og lysmåling, farvetemperatur, og automatiske kontra manuelle indstillinger, Raw kontra JPG.

2. Komposition med farver, former, linjer, det gyldne snit, tredjedele, trekantskomposition, perspektiv, styrtende linjer, skygger, kontrast, modlys, mønstre og spejlinger.

3. Portrætter i naturlige omgivelser.

4. Streetfoto, at fotografere i gader og parker og indfange perfekte øjeblik, hvor mennesker og baggrunde går op i en højere enhed.

5. At udtrykke sig og fortælle historier med billeder.

Med udgangspunkt i kursuslokalet i Sølvgade, veksler vi mellem inspirerende oplæg om teori illustreret med billedeksempler, og går så ud og afprøver teorien i de nærliggende gader og parker.

Hjemme igen udvælger, redigerer og beskærer vi billederne og præsenterer dem for hinanden. Her bliver der mulighed for feedback og diskussion der øger bevidstheden om fotografiets fantastiske udtryksmuligheder.

Underviseren:
Torben Klint startede sin karriere som billedmager i rockgruppen Malurt og skabte med et lysbilledshow en på den tid banebrydende scenografi. Fortsatte i lysbilledbranchen og fotograferede til store multimedieshows for bl.a. Carlsberg og Novo Nordisk.

Startede eget firma i slutningen af 80erne og leverede analoge billeder til bl.a. årsberetninger og i 1999 blev han en af de første digitalfotografer i DK, med presse og portrætfotografering som primære arbejdsområder. http://www.klintfoto.dk
Frederiksberg og Københavns kommune giver forhøjet tilskud til særlige grupper. Hvis du vælger prisen for særlige grupper, så erklærer du på tro og love, at du er enten studerende på SU, lærling med uddannelsesaftale, på efterløn, folke- eller førtidspension, eller modtager arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp, revaliderings-, integrations- eller kontantydelse. AOF kan kræve dokumentation herfor ved tilmelding eller senere.

25-04-2024 kl. 17:00

30-04-2024 kl. 18:00