"Bevægelse i vand for gravide" - Kursus i København

For dig der vil holde dig i form under graviditeten og samtidig have lidt teori om graviditet og fødsel, så både krop og psyke bliver bedst muligt forberedt.For gravide er der mange fordele ved træning i vand. Den gravide krop kan bevæge sig mere frit uden at belaste ryg eller bækken. Vandet yder blid modstand mod hele kroppen, så alle muskelkategorier bliver brugt og blot det at være i vand mindsker hævelse i benene.I vandet laver vi en times øvelser for kredsløb, styrke, udstrækning og afspænding. Underviseren tilbyder flere sværhedsgrader af øvelserne, så holdet er både for dig, hvis graviditet forløber uden større gener og for dig, der har brug for særlige hensyn og blid træning.Den teoretiske del foregår på land med en halv times oplæg og drøftelse af bl.a.
- hvordan man kan mindske graviditetsgener
- bækkenbund og –led
- hvile- og fødestillinger
- vejrtrækningsteknikker, inkl. det dybe åndedræt
- fokus på fødslen
- dagene efter fødslen inkl. amningPRAKTISK
Husk badekåbe eller ekstra håndklæde, så du ikke bliver afkølet. Begynd tidligst efter 12. graviditetsuge. Holdet kan følges helt frem til termin.

DGI-byen
Tietgensgade 65