"Babyrytmik 6-9 mdr." - Kursus i København

Vi udvikler motorikken og sanserne og styrker musikaliteten og kropsbevidstheden gennem sang, dans, tumlastik og barnets motoriske eksperimenteren.Der tages udgangspunkt i de tre primære sanser føle – labyrint – og muskelledsansen, som er grundlæggende for hele barnets motoriske udvikling. Gennem musikalske lege og motoriske bevægelser bliver barnets sanser og motorik udviklet og barnet får nye erfaringer ,som er med til styrke hele dets udvikling.
I undervisningen vil der være teoretisk forklaring på, hvorfor netop disse bevægelser eller lege er gode for barnets sanser og motoriske udvikling.Der vil være mulighed for at få vejledning til, hvordan netop dit barn eventuelt kan stimuleres til at komme videre i sin motoriske udvikling.Hvis dit barn kravler tilrådes holdet 9-12 mdr.

19-04-2024 kl. 10:35

29-04-2024 kl. 12:10

E: info@familieskolen.dk

Til dig, der vil have inspiration til at stimulere dit barns motoriske udvikling gennem musik, bevægelse og leg.Vi stimulerer børnenes sanser og motorik og styrker nærværet og kommunikationen gennem musik og sang. Sanglege er en simpel form for regellege,  som danner forudsigelige mønstre og styrker genkendeligheden hos det lille barn. Musikken og legene er enkle og overskuelige og stimulerer barnets medfødte, naturlige lyst til musik og til at bevæge sig. Vi tager afsæt i de tre primære sanser: vestibulær-, muskel/led- og følesansen, som er grundlaget for barnets motoriske udvikling. En undervisningsgang kan se sådan ud:
•Vi starter med at få hilst på alle børn, lande i rummet og få skabt en god stemning
•De næste par sanglege har fokus på nærvær og berøring mellem dig og dit barn
•Så er det tid til vilde pardanse med fokus på vestibulærsansen
•Kolbøtter bliver introduceret løbende gennem forløbet med fokus på alle tre primære sanser
•En rolig sanselig øvelse med fokus på nærvær og dæmpet stimulation
•Kort pause med lidt at drikke og et kort oplæg om sanser, motorik og udvikling
•Endnu en sanselig leg med fokus på stimulation af følesansen
•Så er det tid til tempo igen med en leg, hvor gruppedynamikken er i fokus
•Vi slutter af med, at  børnene bliver trukket roligt rundt på tæpper i lokalet ledsaget af stille musik, som understreger roen
•Til sidst synger vi en sang, og vi får sagt farvel til hinanden og tak for i dagI vil lære mange nye lege og sange, men med gentagelser, da tryghed og genkendelighed er grundlaget for udvikling hos det lille barn. I får sved på panden og viden om, hvordan og hvorfor det er vigtigt at stimulere barnets sanser og motorik.Børnene har kun ble på i undervisningen.

apa i Reklamegården
Øster farimagsgade 16 B, indg. D