"Yin yoga 40+" - Kursus i Frederiksberg

I Yin yoga arbejder vi med det dybereliggende bindevæv.Vi fordyber os i meditative blide stræk, hvor vi bevidst afspænder muskulært, så vi nærer vævet omkring muskler, organer og led, og derved opnår større smidighed og frihed i kroppen.Bindevævet er fyldt med nervetråde, hvor der ofte findes spændinger og uforklarlige smerter. Når vi blødgør og forløser vævet et sted i kroppen, breder det sig til andre områder. Vi er i de enkelte stillinger i 3-5 min.
Der vil være bløde opvarmningsøvelser og åndedrætsteknikker inden de dybe stræk.Vort fokus på at skabe et dybt åndedræt beroliger sindet og skaber balance i vores nervesystem.
Vi finder ro, slipper stress og styrker koncentrationen.
Yin-stillingerne er designet til at åbne meridianbanerne, der løber langs bindevævet med forbindelse til alle organer, så vores energiflow igen kan flyde frit i kroppen.
Timen bliver afsluttet med en dyb afspænding.
Medbring: Yogamåtte og tæppe.

Dette hold er et hensyntagende hold.
Du skal ved første mødegang på dette hold udfylde en tro & love erklæring, som bekræfter dit behov for denne hensyntagende undervisning.Lea er uddannet som Yin Yoga instruktør fra Yoga på Vesterbro, Living Yolates instruktør fra Living Yolates Acadamy (Mikkela Marilyn Kissi) A.L.T. og bindevævsmassage fra Stanley Rosenberg Instituttet, Alexanderlære fra Alexanderskolen i København.
Andre faglige kvalifikationer: Anatomi, Mindfulness, læring og sygdomslære, Aromaterapi.

29-04-2024 kl. 12:30

E: aftenskole@csk.aof.dk

Vi finder ro, slipper stress og styrker koncentrationen.
Timen bliver afsluttet med en dyb afspænding.
Medbring: Yogamåtte og tæppe.
Dette hold er et hensyntagende hold.
I sine timer lægger Lea vægt på, at der er ro og fordybelse, og at øvelserne møder dig hvor du er.Frederiksberg og Københavns kommune giver forhøjet tilskud til særlige grupper. Hvis du vælger prisen for særlige grupper, så erklærer du på tro og love, at du er enten studerende på SU, lærling med uddannelsesaftale, på efterløn, folke- eller førtidspension, eller modtager arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp, revaliderings-, integrations- eller kontantydelse. AOF kan kræve dokumentation herfor ved tilmelding eller senere.

01-05-2024 kl. 13:00

E: aftenskole@csk.aof.dk

I Yin yoga arbejder vi med det dybereliggende bindevæv.
Vort fokus på at skabe et dybt åndedræt beroliger sindet og skaber balance i vores nervesystem. Vi finder ro, slipper stress og styrker koncentrationen.
Timen bliver afsluttet med en dyb afspænding.
Medbring: Yogamåtte og tæppeDette hold er et hensyntagende hold. Der max. 7 deltagere, hvilket giver mulighed for at alle deltagerne får opmærksomhed og der tages individuelle hensyn.

29-04-2024 kl. 14:15