"Yin Yoga" - Kursus i Frederiksberg

I Yin yoga styrker vi ikke musklerne, vi strækker bindevævet – altså ledbånd, sener og ligamenter. De fleste stillinger er siddende eller liggende og vi bliver i hver stilling i op til fire minutter. Her mærker vi hvordan bindevævet giver efter, så det blødgøres lidt efter lidt. Med et blødt bindevæv bliver du mere mobil og smidig og skavanker som lænde- og nakkesmerter mindskes. Medbring gerne egne 1-2 fleecetæpper du kan bruge som støtte og til at have over dig.
Der er måtter og blokke i salen.Om underviseren:

Medborgerhuset Danasvej
Danasvej 30 B
1910 Frederiksberg C

25-04-2024 kl. 17:00
Mette Fischer Nørbjerg
Tumlesal -1 sal.

AOF Storkøbenhavn/Frb
2300 København S
E: aftenskole@csk.aof.dk

Yin yoga er en rolig og meditativ yogaform, baseret på bl.a. den kinesiske meridianlære. Via lange dybe stræk stimuleres kroppens bindevæv, muskler, led, organer og energistrømme, og via mindfulness trænes nærværet, accepten og rummeligheden.
Du vil opleve øget ro, koncentration, smidighed og velvære samt en forløsning af spændinger og blokeringer i krop og sind. Der vil indgå åndedrætsøvelser, liggende og siddende stillinger (3-7 min.) samt afspænding.
En yogaform for de fleste. Både for dig med fysiske udfordringer, og for dig med en travl og aktiv hverdag.

Frederiksberg Have Yoga
Frederiksberg Runddel 1
2000 Frederiksberg

22-04-2024 kl. 18:45
Eva Nicoline Björkman

FOF København
1799 København V
E: hej@fofkbh.dk

Følgende hold er startet:
Kontakt evt. udbyder for at høre om der stadig er ledige pladser på dit ønskede hold.

Der er måtter og blokke i salen.Om underviseren:
Jeg er uddannet psykoterapeut, mindfulness-instruktør og Yin yogalærer, og så er jeg efteruddannet i yoga mod stress & udbrændthed. Jeg underviser dels i Yin yoga, som er de lange stræk af bindevævet, der hjælper til at modvirke dårlig holdning og uhensigtsmæssige arbejdsstillinger, og dels i Mindful yoga, som er langsom, afstressende og beroligende yoga – fordi jeg ved hvad lige præcis dén type yoga, kan gøre for et overbelastet nervesystem!Har du spørgsmål til indholdet, kan du kontakte underviseren på: kontakt@slowyo.dkHvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte aftenskolen på mail: aftenskole@csk.aof.dk eller tlf.: 92901080.Hvis du vil tilmelde dig et hold mere end 14 dage efter start, kan du kontakte os på 92 90 10 80 eller aftenskole@csk.aof.dk for at få en reduceret prisFrederiksberg og Københavns kommune giver forhøjet tilskud til særlige grupper. Hvis du vælger prisen for særlige grupper, så erklærer du på tro og love, at du er enten studerende på SU, lærling med uddannelsesaftale, på efterløn, folke- eller førtidspension, eller modtager arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp, revaliderings-, integrations- eller kontantydelse. AOF kan kræve dokumentation herfor ved tilmelding eller senere.

Medborgerhuset Danasvej
Danasvej 30 B