"Keramik" - Kursus i Frederiksberg

På dette kursus vil du få rig mulighed for at udfolde dig kreativt og fordybe dig i lerets mange muligheder. Du vil blive introduceret til diverse teknikker.
Du er velkommen som nybegynder eller erfaren, det vigtigste er at du selv medbringer idéerne, så står vi for at tilbyde redskaber, fælles introduktion til diverse formgivnings metoder og individuel vejledning. Her kan du både arbejde skulpturelt eller med brugskunst, det er helt op til dig.
Der vil hovedsageligt blive introduceret forskellige modelleringsteknikker, samt dekoration og glaseringsteknikker.
Obs. Materialer er inkluderet i prisen.

For spørgsmål om holdet, kontakt underviser på e-mail signe.schmidt@gmail.com

23-04-2024 kl. 10:00
Signe Schmidt

E: aftenskole@csk.aof.dk

Der vil  hovedsageligt blive introduceret forskellige modelleringsteknikker, samt dekoration og glaseringsteknikker.

Bemærk - der bliver ikke undervist i at dreje.

Prisen er inklusiv materialer. Ønsker du at lave et ekstra stort værk eller en ekstraordinær mængde, skal der dog betales ekstra.

For spørgsmål om holdet, kontakt underviser på e-mail m.lyng-petersen@network.rca.ac.uk

Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte aftenskolen på mail: aftenskole@csk.aof.dk eller tlf.: 92901080.Hvis du vil tilmelde dig et hold mere end 14 dage efter start, kan du kontakte os på 92 90 10 80 eller aftenskole@csk.aof.dk for at få en reduceret pris.

23-04-2024 kl. 17:00

E: aftenskole@csk.aof.dk

På kurset gennemgår vi i fællesskab alle keramikkens stadier; fra vådt ler, forarbejdning, tørring, forglødning, glasering og endelig brænding. Du vil blive introduceret til forskellige håndmodelleringsteknikker, som du kan bruge til udformning af lige hvad du har lyst til. Herfra vil der være individuel vejledning alt efter dit projekt, dine ideer, behov og ønsker — både konkrete udfordringer i arbejdet med ler eller i forhold til form og komposition.Glaseringen er prikken over i’et. Hvad enten det er til en kop eller skulptur, kan vi tale om både rene glasurer, effekter og farver, samt eksperimentere os frem til noget spændende. Du er velkommen ligemeget, om du er helt grøn nybegynder, øvet eller garvet inden for keramik. Mit største ønske med kurset er at skabe glæde ved fordybelse og skabelse.
Materialeudgifter på 800 kr. er inkl. i prisen.

Frederiksberg og Københavns kommune giver forhøjet tilskud til særlige grupper. Hvis du vælger prisen for særlige grupper, så erklærer du på tro og love, at du er enten studerende på SU, lærling med uddannelsesaftale, på efterløn, folke- eller førtidspension, eller modtager arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp, revaliderings-, integrations- eller kontantydelse. AOF kan kræve dokumentation herfor ved tilmelding eller senere.

Skolen ved Bülowsvej
Fuglevangsvej 8
1962 Frederiksberg C

23-04-2024 kl. 17:00
Jeppe Søndergaard
Formning/kæld.-Byg.D

E: aftenskole@csk.aof.dk

Materialeudgifter på 700 kr. er inkl. i prisen.

Skolen ved Bülowsvej
Fuglevangsvej 8
1962 Frederiksberg C

24-04-2024 kl. 17:00
Jeppe Søndergaard
Formning/kæld.-Byg.D

E: aftenskole@csk.aof.dk

Obs. Materialer er inkluderet i prisen.

For spørgsmål om holdet, kontakt underviser på e-mail signe.schmidt@gmail.com

07-05-2024 kl. 10:00