"Rag Rug twining" - Kursus i Assens

Vil du lære at væve kludetæpper med teknikken "Rag Rug Twining", hvor klude fra kasseret sengelinned, t-shirts, cowboybukser osv. får nyt liv som lækre, faste kludetæpper.

Du lærer de mest basale teknikker. Hvis du har prøvet at væve kludetæpper før, kan du måske få lært at lave forskellige mønstre i dit tæppe.
På kursusdagen kan du nå fx at lave en siddehynde på ca 40 cm x 40 cm. Du kan også købe en væveramme på kurset for 350 kr. og starte på et længere tæppe, som du kan gøre færdigt hjemme.

De nødvendige materialer er inkluderet i kursusprisen, og væverammen kan du låne på dagen.
Tag endelig dine egne stofrester med, så de kan indgå i tæppet. Hvis du klipper dem hjemmefra, skal strimlernes bredde være 2- 5 cm. Tykt stof skal ikke klippes i for brede strimler. Længden på strimlerne er ikke vigtigt.

Underviseren Krista Rose Jensen er indehaver af Fynsk Fiber Flid, garnbutik i Nyborg. Krista har vævet og strikket i mange år. Hun er selvlært tæppemager og holder af alt, hvor man får flowfornemmelse.

Kørselvejledning og offentlige transportmidler: se her

Kaffe, te mm: kursusdeltagere på Hørvævsmuseet har adgang til tekøkken, hvor I gratis kan lave kaffe eller te. I må selv medbringe noget at spise til - evt. lave aftaler på kurset.

Caféen på Hørvævsmuseet åbner kl 13, der kan I købe kage og diverse småretter.

Flere oplysninger:

Telefon: 64 72 28 85, hverdage kl. 9-13.

Email: aftenskolen@hørvævsmuseet.dk

Hørvævsmuseet