"Pilebarkflet" - Kursus i Assens

På kurset vil du blive undervist i forskellige teknikker i fletning med pilebark fx: hexagonalflet, windmill, diagonalflet, krydsflet og lærredsflet. Du kan prøve de forskellige teknikker af eller fordybe dig i en af dem.
Du vil desuden høre om høst, tørring, opbevaring, opblødning og efterbehandling af pilebarken.
Du vil komme hjem med små ting eller fletteprøver, og du vil forhåbentlig blive inspireret til selv at gå i gang med at flette med pilebark. De nødvendige materialer er inkluderet i kursusprisen.
Kurset kræver ingen forudsætninger - kun lyst til at prøve materialet.
Medbring forklæde og et håndklæde, som kan tåle at blive beskidt.
Hvis du har nogle af værktøjerne på billedet - fx en syl eller en strikkepind, klemmer, en god saks, en skærer til læderremme, en hultang, så medbring også gerne dem. Ellers har underviseren værktøj og håndklæder med til at låne.

Mie Bendixen er uddannet på Den danske Husflidshøjskole i Kerteminde og Holbæk Seminarium.

Mie startede i 1994 med at flette med pil. I 2007 var hun på sit første kursus i pilebark og har sidenhen været meget fascineret af materialet og deltaget i adskillige kurser.

Mie afholder løbende kurser både i alm. pileflet og i flet med andre materialer (pilebark, plastik, papir, peddigrør mv. ) i eget værksted i Holbæk. Hun deltager på forskellige kunsthåndværkermarkeder, og har udstillet flere steder i landet.

Kørselvejledning og offentlige transportmidler: se her

Kaffe, te mm: kursusdeltagere på Hørvævsmuseet har adgang til tekøkken, hvor I gratis kan lave kaffe eller te. I må selv medbringe noget at spise til - evt. lave aftaler på kurset.

Flere oplysninger:

Telefon: 64 72 28 85, hverdage kl. 9-13.

Email: aftenskolen@hørvævsmuseet.dk

Hørvævsmuseet