"Varmtvandskursus - Bevægelseslære i vand for Osteoporose ramte." - Kursus i Aalborg

Holdet er hensyntagende med maks 8 kursister. Indholdet tilrettelægges så alle kan være med, og der tages hensyn til hver enkelt.
Undervisningen vil bl.a. bestå af følgende:
Balance træning - Holdnings træning - Konditionstræning - Afspænding, ja, det kan også lade sig gøre i vand.
Samt masser af grin og sammenhold.Øvelserne foregår i varmt vand, det giver mere smidige muskler og led, dette er med til at lette udførelsen af øvelserne. At bruge vand som træningsredskab giver en god blød belastning med minimal risiko for overbelastning. Vandets opdrift aflaster led, da man er næsten vægtløs i vand.Varmtvandskursuset er hovedsagelig for personer med osteoporose. Alle deltagere skal være selvhjulpne.En lektion er 45 minutter.Bevægelses- og afspændings øvelserne foregår i Lejbjergcentret’s varmvandsbassin som er ca. 32º.Make-up og smykker er ikke tilladt i bassinet.

30-04-2024 kl. 11:05

30-04-2024 kl. 12:15