"Krybe-kravlehold 7-11 mdr" - Kursus i Aalborg

Dit barn er klar til at være med på holdet, når det begynder at kunne krybe eller kravle. Som minimum skal det kunne pivotere - altså, dreje rundt om sig selv, i maveliggende. Er dit barn ikke der endnu, så anbefaler jeg “Tumletid med BABY - 4-7 måneder”.

Der er på krybe-kravle holdet særligt fokus på fremdrift og opdrift. Vi vil bl.a. komme omkring variationer af den knæ-firestående stilling. Det kræver nemlig en stærk kerne samt stærke arme og ben som kan bære vægten, hvis baby skal kunne kravle. Det kræver også stabilitet over skuldre og hofteled og det er bl.a. disse ting vi leger med, træner, styrker og øver på krybe-kravle-holdet. Via lege og sansemotoriske øvelser, samt bevidst god håndtering af dit barn, kan du lære dit barn sin krop bedre at kende. Det er med til at skabe fundamentet for en god grundmotorik – et solidt fundament, som dit barn kan viderebygge alle sine videre færdigheder på.

Jeg klæder dig på med viden om dit barns sansemotoriske rejse og guider dig igennem en masse lege og øvelser, som understøtter og styrker dit barns helt naturlige udviklingsmønstre.

Vi arbejder altid på mine hold med barnets tre primære sanser: følesansen, muskel-ledsansen og balancesansen. Øvelserne er varierede og tilpasset dit barns alder. Det skal være sjovt og det skal altid være på barnets præmisser.

De første 25 minutter guider jeg jer igennem et fælles program med øvelser på fx bolde, bevægelseslege og sanglege. Det kan også være variationer af

kolbøtter, svingture, kast, snurreture og faldskærmsleg. Herefter går vi ud på de forskellige redskaber og leger videre. Der vil være krybe-kravlebaner som kan udfordre de der er nået dertil og der vil være andre redskaber som gynger, rullebræt og snurretoppe.

For at sikre, at der god tid til alle børn er prisen for en forældre og ét barn.

Medbringer du tvillinger er der et tillæg på 200 kr.

Ved tilmelding skal du skrive i kommentarfeltet, at du medbringer tvillinger, så sender vi dig en separat opkrævning på 150 kr.

Alternativt kan du kontakte os på mail eller telefon, så hjælper vi dig med tilmeldingen.

03-04-2024 kl. 08:35
24120383

E: info@fof-aalborg.dk

Medbringer du tvillinger er der et tillæg på 200 kr.

03-04-2024 kl. 10:25
24120384