"Skanderborg Koret" - Kursus i Skanderborg

Vi er et blandet voksenkor med ca. 35 medlemmer, hvor sangglæde og samvær er det bærende fundament.

Koret øver i Niels Ebbesen Skolens musiklokale onsdage kl. 19 – 21.

Vi har ikke test af nye sangere, men det er bedst, hvis du har lidt korerfaring (pt. søger vi mest herrestemmer), men vi byder generelt alle nye sangere velkommen.

Der er ikke krav om nodekendskab; det er lysten til at synge, der driver værket.

Koret synger originale og nye arrangementer af et bredt repertoire af nye og gamle sange – danske såvel som udenlandske – fra ballader og viser over rytmiske arrangementer til swing/jazz og popsange. Der synges til akkompagnement af klaver, men også a cappella.

Vi har normalt en koncert hver sæson, enten alene eller sammen med et andet kor.

Har du fået lyst til at synge, kan det opfyldes i Skanderborg Koret, og du skal være hjertelig velkommen!

Ud over kursusafgiften til LOF må det påregnes at skulle betale et mindre beløb (medlemskontingent) til kopiering og andet.

Niels Ebbesen Skolen
Højvangens Torv 4