"Vandgymnastik (H)" - Kursus i Ringkøbing-Skjern

For deltagere med begrænsninger i bevægeapparatet eks. Ved skader i ryg, hofte, knæ eller skuldre, samt ved generelle smerter i led og muskler.
Det varme vand bevirker, at der er mange bevægelser, der er lettere at lave. Varmen blødgør sammen med bevægelserne de stive og ømme muskler og øger stabiliteten omkring ledende. Gymnastikken/afspændingen foregår på små hold, således at der hele tiden er mulighed for at blive vejledt.

Hensyntagende hold (H) er kurser tilrettelagt for dig der har udfordringer, dvs. en lidelse eller et handicap, der gør at du ikke kan deltage på almindelige hold. Folkeoplysningsloven kræver en underskrevet tro- og love erklæring, på at du har brug for netop denne type undervisning, da der ydes et særligt tilskud, så det er muligt at køre små hensyntagende hold. Tro- og love erklæring udleveres af underviser.

16-04-2024 kl. 17:00
3341204027

E: aftenskole@aof.dk

For deltagere med bevægelseshandicaps, dårlige rygge og muskelinfiltrationer m.v. Det varme vand bevirker, at der er mange bevægelser, der er lettere at lave. Varmen blødgør sammen med bevægelserne de stive muskler. Gymnastikken/afspændingen foregår på små hold, således at der hele tiden er mulighed for at blive vejledt.

16-04-2024 kl. 17:45

16-04-2024 kl. 18:30

18-04-2024 kl. 11:00

18-04-2024 kl. 11:45

18-04-2024 kl. 12:30

E: aftenskole@aof.dk

Holdet er for dig, der har et bevægelseshandicap, en dårlig ryg eller svære muskelinfiltrationer. Vi laver øvelser i det varme vand, hvor vores bevægelser er lettere at lave. Varmen og bevægelserne blødgør de stive muskler. Gymnastikken/afspændingen foregår på små hold, så der hele tiden er plads til, at du kan blive vejledt.

16-04-2024 kl. 14:00

16-04-2024 kl. 14:45