"Sommerkursus - Eksperimenterende akvarel" - Kursus i Odense

24 - 27/6  2024 kl. 10.00 - 14.45
Akvarel er et helt særligt udtryksfuldt medie!
Kombinationen af de høj-pigmenterede farver, og effekterne som papiret og vandet leverer, gør det både sjovt og svært at styre.
Velkommen til et anderledes akvarelkursus, hvor vi leger og eksperimenterer med akvarellens muligheder, gerne med store armbevægelser.
De første 2 dage indledes om morgenen, med demonstration af teknikker. Der vises eksempler på hvordan du bl.a. kan arbejde med monotopi, kulstøv-lim, vådt i vådt, collage med japanpapir og lag på lag.
På anden-dagen kan du begynde at arbejde motiv ind hvis du har lyst (evt. ved hjælp af overheadprojektor)
Du må også meget gerne arbejde videre i et abstrakt billedsprog. Alt er i princippet tilladt.
Alle dage bliver der lagt stor vægt på, den individuelle vejledning.
Øvede som uøvede er velkomne.
Udførlig materialeliste udseendes i god tid. Papir og et mini sortiment af tubeakvarel kan købes i skolens butik.
Let frokost er inkluderet i prisen.

Paarup Aftenskole
Pakhusgården 18