"Portrættegning- og maleri - hver anden uge" - Kursus i Odense

Mandag 9.30-14.05 undervisning hveranden ugeAt lave vellignende portrætter er noget af en udfordring: At tegne/male et ansigt, indfange dets særegne træk, udtrykket i øjnene – at forsøge at gengive det på en naturalistisk, genkendelig måde - eller måske tværtimod at fokusere på det, man opfatter som personens indre essens i stedet for den ydre lighed.Dit motiv kan tage udgangspunkt i skitser eller fotos af et familiemedlem, et barn, et sports- eller musikidol, eller bare en ukendt person, hvis ansigtstræk fanger dig. Eller du har måske lyst til at lave et selvportræt.Portrættet overføres evt. til lærred/papir ved hjælp af en projektor, eller du optegner det som frihåndstegning.Undervejs som dit billede vokser frem, ser vi på ting som komposition, farvelære, maleteknikker, lasering. Du bestemmer selv, om billedet skal males i ”fotografisk” stil eller mere frit og legende i farver helt efter dit eget valg.Der kan arbejdes  med akryl og olie eller tegneredskaber som blyant,kul, tusch m.m.Kurset er både for begyndere og øvede og tilpasses den enkeltes ønsker og niveau.

Paarup Aftenskole
Pakhusgården 18