"Japansk - Begyndere" - Kursus i Odense

Onsdag kl. 17.00-18.50Er du interesseret i japansk kultur, mad og sprog, eller drømmer du om at rejse til Japan? Du kan lære sproget fra bunden eller bygge op fra hvor du er, og samtidig kan du få viden om japansk kultur, historie og hvad du er interesseret i at vide.Vores lærer Megumi Suzuki Pedersen kommer fra Tokyo og lærer dig autentisk japansk. Hun skræddersyer timen til dine behov. Det er vigtigt ikke at blive bange for at tale med fejl, men samtidig er det også vigtigt at lære den rigtige udtale fra begyndelsen så kan du nemmere høre, forstå og kommunikere. Vidste du at japansk udtale er lavet af høj/lav tonehøjde og japansk sprog har en rytme som er 2 slag? Der er kun 5 vokaler og 14 konsonanter på japansk. Men der er mange ord der har samme lyd med forskellige betydning. Megumi er sproglærer og også uddannet klassisk sanger som synger på engelsk, dansk, norsk, italiensk, fransk, tysk, russisk og selvfølgelig japansk. Hun har derfor viden om hvordan kan man øve udtale at blive godt. Her er eksempler af hvad vi lærer i begynderes hold: 1. AIUEO: Japanske alfabeter (hiragana/katakana) og kanji - Hvad er historie bagved ? Hvordan bruger man ?
2. Uta: Lad os synge japanske sange som alle japanere er vokset op med og lære at udtale på en sjov måde!
3. Yoroshiku: Hvordan man hilser høfligt, introducerer hinanden, taler om dig selv.
4. Ichi, ni, san/Hitori, Futari, Sannin: Hvordan vi tæller
5. Suki: Hvad kan du lide/ikke lide
6. Osusume: Restaurant besøg, bestilling i butikker
7. Doko desuka?: Hvordan spørger man veje ? Som tekstbog bruger vi mest “Marugoto” af Japan Foundation. A1 til begyndere hold og A1/A2 til let øvede hold.
Man kan vælge at købe tekstbøger eller få kopier mod betaling. Megumi udleverer også kopier af udvalgte sider fra andre gode tekstbøger.

Paarup Aftenskole
Pakhusgården 18