"Italiensk - Niveau 5" - Kursus i Odense

Italiensk - Niveau 5 (kræver kendskab til de 3000 hyppigst anvendte basisord)Oplæsning, oversættelse, konversation og fremlæggelse.Undervisningsmidler: forskellige autentiske italienske romaner, noveller, artikler, opera-librettoer, arier og andre sangtekster, som du vælger under kursusforløbet i samråd med de andre deltagende kursister, suppleret med udvalgte kapitler fra lærebogen "La Grammatica".På kurset får du indlært det italienske basisordforråds 6000 hyppigst brugte ords udtale, betydning, bøjning og brug, hvorved du får god mulighed for at videreudvikle og forbedre dit almene italienske ordforråd, at træne din evne til at præsentere kendte temaer og redegøre for kendte problemstillinger på et klart og nogenlunde flydende italiensk, samt at opøve sikkerhed i at føre selvstændige meget komplicerede samtaler og diskussioner på sproget. Du vil lære:At kunne forstå almindeligt standardsprog, også når baggrunden ikke er klart defineret, og talen er mere ustruktureret eller en smule dialektpræget.
At kunne følge tv- og radioudsendelser og film på målsproget, stort set uden besvær.
At kunne udtrykke dig flydende og stort set ubesværet på et nuanceret standardsprog.
At kunne fremlægge dit synspunkt og deltage i en diskussion med indfødte, uden at disse skal tage særligt hensyn til dine sproglige evner.
At kunne holde et oplæg eller foredrag på et klart og tydeligt standardsprog.
At kunne læse stort set alle tekster (både skønlitteratur, artikler og almindeligt fagsprog) og også kunne forstå mere indviklede detaljer i teksten.
At kunne tilpasse din sproglige stil til en given anledning og modtager.
For at kunne følge italienskundervisningen på 5. niveau skal du mestre det italienske basisordforråds 3000 hyppigst anvendte glosers udtale, betydning, bøjning og brug (herunder verbernes bøjning og brug i alle tider, måder, aspekter og diateser).

Paarup Aftenskole
Pakhusgården 18