"Italiensk - Niveau 4" - Kursus i Odense

Italiensk niveau 4 (kræver kendskab til de 2000 hyppigst anvendte basisord.Oplæsning, oversættelse, konversation, øvelser og grammatik.Grundbog: Passaparola 2, lektion 35-44, og tekster og øvelser fra lærebogen "Espresso 3". På kurset får du indlært det italienske basisordforråds 3000 hyppigst brugte ords udtale, betydning, bøjning og brug, hvorved du får god mulighed for at opbygge større italienske ordforråd og lære at føre selvstændige mere komplicerede og mere ambitiøse samtaler på sproget. Du vil lære:At kunne forstå også mere indviklet men klart struktureret tale og instruktioner på et naturligt standardsprog talt i almindeligt tempo - dog uden alt for komplicerede vendinger og inden for almindelige emner.
At kunne følge og forstå det væsentlige indhold i tv- og radioudsendelser som f.eks nyheder eller reportager, samt forstå pointen i en film på målsproget.
At kunne deltage aktivt i diskussioner med indfødte sprogbrugere om almindelige emner og udtrykke din mening på et nuanceret standardsprog.
At kunne læse almindelige, skønlitterære tekster og sagprosa på et almindeligt standardsprog.
For at kunne følge italienskundervisningen på 4. niveau skal du have have kendskab til det italienske basisordforråds 2000 hyppigst anvendte glosers betydning, bøjning og brug (dog kun verbernes bøjning og brug i måden 'indicativo' i alle tider, aspekter og diateser).

Paarup Aftenskole
Pakhusgården 18