"Byvandring med Gadens Stemmer" - Kursus i Odense

Tag med Gadens Stemmer på en spændende, anderledes byvandring og hør om et liv på Gaden i Odense. Guiderne hos Gadens Stemmer er socialt udsatte, der fortæller om deres egne erfaringer med hjemløshed, stofbrug, kriminalitet og meget mere. Du får indsigt i samfundets skyggesider og en tur varer 1,5 time med 5 – 6 stops undervejs.  Startsted: Skt. Hans Plads ved Nørregade
 Dagens guide i Odense: Mit navn er Johnny Michael og jeg bor i dag i Odense. Jeg kommer oprindeligt fra Brabrand i Aarhus. Det er bl.a. minderne fra Brabrand jeg forsøger at folde ud på min tur, og her husker jeg særligt barndommens lugte, og kan mindes både de grove og de gode oplevelser.Jeg har levet på kanten af samfundet i 42 år, og igennem årene har jeg oplevet hårde ting, der har gjort det svært at komme tilbage på sporet. Fra barnsben har jeg været det glemte barn, hvor jeg skulle redde et ægteskab. Det kunne jeg naturligvis ikke, og det endte med, at jeg hele livet ikke har følt mig elsket af min mor. Det har givet mig en del vrede og smerte. Som ung blev jeg sendt ud at sejle med Tvind, og fra at skulle hjælpe mig på rette spor, så eskalerede stofbruget. Smerten forsvandt ikke selvom jeg forsøgte at dulme den med alt jeg kunne komme i nærheden af.
Min tur igennem Odense er en lille minirejse, hvor jeg kommer forbi et mord på én af mine venner, overfald, stoffer, et nomadeliv og mit forhold til min familie.

Skt. Hans Plads
Skt. Hans Plads ved Nørregade