"Sommerkunstskole i maj-juni - med fokus på naturen" - Kursus i Køge

Et sommerforløb, hvor du både får lov til at fordybe dig i en kreativ aktivitet i naturen, og bliver præsenteret for nogle tegne/male teknikker, som er meget velegnede til improvisationer over emnet "natur". Naturfoto med fokus på spændende komposition og beskæring - som inspiration til malerier - bliver en del af forløbet.Du kan arbejde naturalistisk, eller oversætte det sete til abstraktion. Du kan bruge akvarel, tørpastel, og akrylmaling, og udendørs også oliemaling.  På papir, eller lærred. Med pensler, spartle, eller noget helt tredje.Der kræves ingen forudsætninger for at kunne deltage i sommerskolen.

Undervisningen forgår 2 aftener og en weekend på Valsømaglevej 13, Ringsted.
Vi opholder os i hovedsageligt i naturen, men vi har mulighed at gå indendørs i tilfælde af dårligt vejr.Kursister vil blive præsenteret - bl.a. via diasprojektion - i eksempler på nyere kunstneriske bearbejdninger af emner natur.Når du har tilmeldt dig kurset, får du materialeforslag.

Valsømaglevej 13

4100 Ringsted