"Smykkeworkshop" - Kursus i København

Her kan du lære de grundlæggende teknikker i at lave dine egne smykker, f.eks. ringe, øreringe, armringe og vedhæng.Du lærer at udregne din ringstørrelse og derefter at save, lodde, file, smergle, hamre, polere og lave flotte overflader, f.eks. glatte eller matteret i sølv. Du kan lodde sølv/guldkugler på, og efter lidt øvelse en rørfatning, som du fatter en lille sten i.

Lokalerne er ikke handicapvenlige. Der er trapper.

Der vil være en afgift på materialer på 75 kr. som indbefatter den første sølvring du laver, og brug af materialer i værkstedet. Derud over kan div. materialer i sølv tilkøbes, lige som man er velkommen til selv at medbringe materialer til eget brug.Frederiksberg og Københavns kommune giver forhøjet tilskud til særlige grupper. Hvis du vælger prisen for særlige grupper, så erklærer du på tro og love, at du er enten studerende på SU, lærling med uddannelsesaftale, på efterløn, folke- eller førtidspension, eller modtager arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp, revaliderings-, integrations- eller kontantydelse. AOF kan kræve dokumentation herfor ved tilmelding eller senere.Har du spørgsmål til indholdet, kan du kontakte underviseren på: ag@argentum.dk

Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte aftenskolen på mail: aftenskole@csk.aof.dk eller tlf.: 92901080.

01-05-2024 kl. 18:15

E: aftenskole@csk.aof.dk

Hvis tiden er til det kan vi støbe i naturmaterialer, f.eks. salt, kaffebønner eller majskorn.Vi starter med en obligatorisk opgave - en sølvring, hvor alle processerne gennemgås.Undervisningen foregår i det lille hyggelige værksted i Argentum Galleri og Værksted i Kbh. NV, og det er Annegitte, som ejer Argentum, der underviser.

Har du spørgsmål til indholdet, kan du kontakte underviseren på: ag@argentum.dk

Lørdag