"Førstehjælp til babyer og små børn – førstehjælpskursus" - Kursus i København

Har du lyst til at lære førstehjælp? Tag på førstehjælpskursus og få nogle lærerige timer sammen med andre forældre. Kurset har fokus på babyer og små børn på 0-18 mdr.
På dette kursus gennemgår vi:

Førstehjælpens hovedpunkter i forbindelse med tilskadekomst hos børn.

At håndtere et bevidstløst barn både med og uden normal vejrtrækning.

At kunne give relevant førstehjælp til et barn, der har fremmedlegeme i luftvejen.

At kende ”alarmsymptomer” på infektionssygdomme og tilkalde relevant hjælp.

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål til forskellige problematikker i forbindelse med sygepleje til spædbørn, da underviser også er uddannet sygeplejerske.

Vi anbefaler (men det er ikke et krav), at du køber en førstehjælpsbog. Du har på kurset mulighed for at købe »Håndbogen i førstehjælp« (TUR Forlag, 2022) til 129 kr., som afregnes direkte med underviseren.

Undervisning foregår på babyernes præmisser, og der er selvfølgelig plads til både bleskift og amning undervejs.

Medbring
Gerne en lille dyne, tæppe eller madras som din baby kan ligge på.

Værd at vide
Notér venligst barnets alder ved tilmelding. Prisen dækker en voksen og et barn.

Det er muligt at tage barnevogn med op til undervisningslokalet og der er også elevator.

KBH V, Humletorvet
Humletorvet 27, 1.sal

18-04-2024 kl. 10:00
Marion Frederiksen
Lok.2

FOF København
E: hej@fofkbh.dk

På dette kursus gennemgår vi:

Førstehjælpens hovedpunkter i forbindelse med tilskadekomst hos børn.

At håndtere et bevidstløst barn både med og uden normal vejrtrækning.

At kende ”alarmsymptomer” på infektionssygdomme og tilkalde relevant hjælp.

Medbring
Gerne en lille dyne, tæppe eller madras som din baby kan ligge på.

Værd at vide

KBH V, Humletorvet