"(-H) Bevægelse og afspænding for gravide med bækkenproblemer" - Kursus i København

Dette hold er skræddersyet til dig, der er ramt af graviditetsrelaterede bækkenproblemer. Det er et særligt tilrettelagt forløb med maksimalt 8 deltagere, så der kan i meget vid udstrækning tages individuelle hensyn. Du er derfor velkommen både hvis du kun har smerter indimellem og hvis du er så hårdt ramt, at du helt eller delvist er sygemeldt og måske har svært ved at gå og stå. Vi bevæger hele kroppen igennem, styrker musklerne omkring bækkenet, udspænder ømme og smertende muskler og hjælper til smertelindring i dagligdagen. Kurset vil indeholde bevægelse, stabilitetstræning, ergonomi, afspænding, stræk mm. Desuden vil der være fokus på smertemestring, smertelindring og hensigtsmæssig ressourceforvaltning.Med bækkensmerter kan det være svært at finde ud af hvilke bevægelser, der forværrer smerterne og hvilke bevægelser, der mindsker smerterne. Det får du hjælp til på dette hold. Endvidere får du hjælp til at finde gode hvilestillinger og til at få dagligdagen til at fungere bedst muligt på trods af smerter.

FAMILIESKOLEN
Nørrebrogade 14 B