"Vietnamesiske hverdagsretter – voksne og børn fra 8 år" - Kursus i Frederiksberg

Det vietnamesiske køkken er sundt og bredtfavnende og samtidig meget velegnet til børn, så alle kan være med.
På dette hold bliver der lagt vægt på, at børn og voksne er inddraget i hele processen omkring madlavningen – og måske er det nemmere, end I tror. Tag mor, far eller bedsteforældre med i køkkenet og få en hyggelig og lærerig oplevelse sammen.

Vi tager på en rejse igennem det autentiske Vietnam via madopskrifter og fortællinger fra underviser og journalist Theresa Nguyen.

Vi dykker ned i klassiske retter og tilbereder dem på ægte vietnamesisk manér. Det indebærer en gennemgang af de klassiske krydderurter, en introduktion til forståelsen af at balancere mellem sødt, surt, salt og stærkt samt historisk viden om det komplekse vietnamesiske køkken, der i virkeligheden rummer tre vidt forskellige køkkener opdelt efter landets hovedregioner: Nord-, Syd- og Centralvietnam.

Fortællingerne kommer drypvis, men vi starter ud og slutter af med mini-foredrag i børnehøjde, hvor der efterfølgende bliver åbnet op for dialog og spørgsmål.

I denne workshop lærer vi at tilberede to retter fra bunden, inden vi til sidst nyder resultatet sammen.

• Hoanh thanh chien – sprødstegte wontoner (dumplings) med rejer, svinekød og koriander

• Bun thit bo xao – stegt oksekød- og risnuddelsalat med mynte, koriander, agurk, bønnespirer, salat og den berømte vietnamesiske nuoc mam-dip
Medbring

Drikkevarer, viskestykker, karklude, forklæder, en god kokkekniv og evt. opbevaringsbokse med låg til retter, der er gode at gemme.

Værd at vide

Råvarer er inkluderet i prisen, og prisen dækker en voksen og et barn. Ved tilmelding skal du notere barnets navn og alder i bemærkningsfeltet. Af hensyn til planlægning og indkøb lukkes madkurser for tilmelding ca. 7 dage før kursusstart. Tilmeld dig derfor gerne i god tid, så du er sikret en plads.

Skolen på Nyelandsvej
Nyelandsvej 23