"Plask og leg 1-2 år" - Kursus i Frederiksberg

Kom til plask og leg med dit barn og nyd vådt samvær, der støtter dit barns svømmefærdigheder og sansemotoriske udvikling.
Det er en fordel, at barnet er vandtilvænnet, men det er ikke en forudsætning, da udfordringerne tilpasses den enkeltes niveau. Tryghed, tillid og fællesskab er hele tiden i højsædet, imens der leges, udforskes og udfordres.
Du får som mor/far al den støtte og vejledning, du har behov for, når du skal lære at håndtere nye udfordringer for barnet i vandet og du behøver ikke at kunne svømme.Aldersinddelingen er vejledende
Børn er forskellige og udvikler sig i forskellige tempi, så aldersinddelingen skal kun forstås som vejledende. Hvis dit barn fx er forsigtigt anlagt eller virker utryg ved vand, er det en god idé at tænke lidt nedad i fht. aldersrammen. Hvis barnet derimod er motorisk langt fremme, frisk på nye udfordringer og måske endda allerede vandtilvænnet, er det en god idé at tænke lidt opad i fht. aldersrammen.
Holdene er små, så der er god mulighed for at tage individuelle hensyn undervejs. PRAKTISK
For at minimere risikoen for fækalieudslip er reglerne mht. børnenes badetøj i Valby Vandkulturhus:
Neoprenbadebukser samt engangsbadeble er obligatorisk for børn op til 4 år eller indtil de er renlige. Godkendte neoprenbadebukser er modellen ”Happy Nappy” eller lign. og det er vigtigt, at de er tætsiddende omkring lårene og rundt om maven.
Neoprenbadebuks skal bæres sammen med en engangsbadeble såsom ’Little Swimmers’ og hele engangsbadebleen skal være dækket af neoprenbadebuksen for at mindske risikoen for fækalt udslip i vandet. Dvs. børnene skal altså BÅDE have engangsbadeble OG tætsiddende neoprenbadebuks på.Undervisningen foregår i et varmtvandsbassin med en vandtemperatur på cirka 34 grader.

Valby Vandkulturhus
Julius Andersens Vej 1A